Gå til innhold

Hjelpeprogram for og entre annen manns pc

Anbefalte innlegg

Moren til en venninne av meg er skikkelig uvøren med pc sin. Jeg bor 30 mil unna, og hver gang hun gjør noe dumt så venter hun til jeg skal på besøk. Noe som regel tar ukevis. Nå sitter jeg på ferie og hun har igjen rotet det til.

Så det jeg lurer på er : Finnes det en programvare som gjør at jeg kan be om acces til hennes maskin og få den reparert fra her jeg sitter. Jeg vet jo at firmaer kan gjøre det.

Og for mange år tilbake så husker jeg at en bekjent gikk på min maskin og viste meg noe på hans maskin.

Men hvordan gjør jeg det ? Hva slags program trenger jeg eventuelt.

Takknemlig for svar og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teamviewer kan være et greit alternativ.

Såvidt jeg har forstått må "kunden" kjøre QuickSupport-programmet, og oppgi de opplysninger som blir generert i vinduet.

Disse taster du så inn i din Teamviewer-klient, for å koble til, så skal du få opp skjermvinduet hennes, og kunne ta kontroll over tastatur og mus.

Se teamviewer.com, for mer info.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for linken, men jeg har dessverre vista home premium, så det virker ikke for meg.

Takk, da skal jeg inn og titte på teamwiewer.com

Du kan godt ha Vista Home Premium og få remote desktop til å funke. Det eneste som behøves er at PCen du skal koble til har professional/business, ultimate, eller bedre. Det er så klart meget mulig at hun ikke har mer enn home premium heller, riktig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...