Gå til innhold

Omskjæring, er det ikke på tide at vi tillater dette?


Anbefalte innlegg

Kan også legge til at selv om jeg delvis såg logikken bak trådstarter Nihilist1s OP, skurrer det litt når han bruker begrep som (om legalisering) "vil åpne for spennende plastisk kirurgi" o.l. og man stusser litt om han ikke har plassert et aldri så lite troll under broen ved slike bemerkninger

Ja, det er jo klin umulig at det kan finnes både egoistiske og idealistiske argumenter for en sak samtidig. Man må enten velge det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Poenget er jo at man skal minimere skadene ved et inngrep som vil skje i enkelte religiøse kretser uansett. Det er naivt å tro at et forbud fungerer preventivt på såpass betente temaer som religion.

 

Dette må jeg si jeg oppfatter som skremmende barnslig, intellektuelt TAFATT argumentasjon.

"Folk kommer til å gjøre det så derfor må vi legge til rette for det slik at flere kan gjøre det og slik eliminerere vi den allmenpreventive effekten".

Idioti fra småtroll uten tilstrekkelig utviklede mentale evner som ikke fikser konsekvenstenkning.

Nok om det, hva som kanskje kan være mer interessant er å høre litt personlige opplevelser.

 

Jeg har da en pikk, eller som jeg liker å kalle den, en KUK.

Den KUKEN er jeg glad i, for den gir meg mange gleder i livet og også hyggelige stunder når jeg kjeder meg.

Da tar jeg av og til og ser hvor lenge jeg kan runke for så å skyte ei klyse to meter bortover gulvet (eller egentlig på baderomsveggen og så spyle vekk med dusjslangen etterpå).

 

Men KUKEN min har litt for kort forhud, og det har ført til at den har blitt mindre følsom med årene.Det syntes jeg var kjipt, for det er litt lite digg å kjenne at KUKEN egentlig av og til bare er en livløs pølse, så jeg undersøkte litt rundt dette med KUK-med-redusert-godstemning.

https://en.wikipedia...kin_restoration

I all korthet så kan man forlenge forhuden ved å strekke den over tid, slik at nervene vokser med, og forhuden vil da dekke glansen rundt kransen på penishodet (hodet på KUKEN), og nervene opplever da en ny vår og det blir deiligere å knulle og runke.

Så jeg vil si at omskjærte menn er 60% menn, og 40% livløs dildo.

 

Vil færre omskjæres dersom det er ulovlig? Har du noen tall på dette? Og hva med mørketallene?

 

JA, det handler om å legge til rette for idiotien (er det ikke det hele livet vårt baserer seg på anyway?). Det hadde selvsagt vært bedre om foreldrene ble pisket i etterkant, og det bør også være en mulighet, men la nå for guds skyld barnet få overleve, selv om kuken blir halvt dildo.

Er du da også for at omskjæring av jenter skal være lovlig?

Denne artikkelen er ganske interessant. http://www.forskning...2/januar/310412

 

"Forskeren tror det finnes to årsaker til dette: Økt kunnskap om helsevirkningene, og at storsamfunnet er negativt innstilt til praksisen."

 

Så jeg har ingen eksakte tall, men det er hvertfall et eksempel på at religøst begrunnet idiotiske dogmer kan gi etter når kunnskap og skade effekter blir for opplagte.

 

Og selv vår kjære venn paven, som er så hellig at han sikkert lyser i mørke, kan jo ha sine små skarpe øyeblikk. Pope condones condom use in exceptional cases

 

Så.. på kort sikt, så er det en fare for at flere blir omskjært ulovlig under verre omstendigheter med et forbud, men jeg tror det vil gi bedre resultater på lengre sikt.

Det burde hvertfall oppfordres til en negativ holdning til det, selv om det ikke blir forbudt.

Det er du vel enig i?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en forkjemper for omskjæring. Jeg synes de som gjør det er idioter som skulle vært banket, pisket og voldtatt med kniv. Men nå er det en gang slik at disse idiotene fortsatt bedriver dette av religiøse årsaker, og dermed bør vi legge til rette for at selv idioti skal få muligheten til å være sterilt og sikrere enn den er pr. nu.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke en forkjemper for omskjæring. Jeg synes de som gjør det er idioter som skulle vært banket, pisket og voldtatt med kniv. Men nå er det en gang slik at disse idiotene fortsatt bedriver dette av religiøse årsaker, og dermed bør vi legge til rette for at selv idioti skal få muligheten til å være sterilt og sikrere enn den er pr. nu.

Ok, som sagt, jeg tar poenget ditt om skadereduksjon.. prøvde bare å vise at religiøst grunnete dårlige vaner, ikke nødvendigvis er så statiske som du hintet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...