oddivato Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei igjen! Siden vi er i full gang med "Ghost" her kommer noe som er litt mer vrient. Det gjelder min egen maskin, kjører XP på HD 1 Win 98 på HD 2. Win 98 brukes kun til spill, ikke Internett osv. Derfor har den aldri kræsja. XP har havarert noen ganger i det siste av div. grunner. Derfor laga jeg en ny partisjon på HD 2 kjørte Norton Ghost i Win 98 og laga ett "speilbilde" av C:(XP) på HD 2. Så er dagens spørsmål, neste gang XP går til H..... kan jeg da bare starte opp Win 98 og Norton Ghost og kjøre tilbake "speilfila" restarte og alt er som før?? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Hmm, jeg er litt usikker på hva som menes med aktivert og ikke aktivert Windows XP. Jeg går ut ifra at min er aktivert. Uansett, så har ikke jeg ghost. Men det virker jo bra på den måten jeg har gjort det da. Helt til den nye disken blir stående igjen alene. Det er da det skjærer seg, og det synest jeg egentlig er litt rart. Det er nok, som en eller annen sa, at XP ikke liker at jeg har forandret på hardwarekonfigurasjonen min kan det se ut som. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Så er dagens spørsmål, neste gang XP går til H..... kan jeg da bare starte opp Win 98 og Norton Ghost og kjøre tilbake "speilfila" restarte og alt er som før?? Tja, kan egentlig ikke se noen grunn til at det ikke skulle kunne gå. Men si meg, er det mulig å kjøre Ghost direkte fra Windows i disse dager ? Slik jeg husker det, så måtte man inn i DOS for å kjøre det. Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei igjen Man må nok innom MS Dos ja I hvert fall på den utgaven av Norton Ghost jeg har, mulig den er litt gammel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hva mener du egentlig med at du ikke kommer helt inn i Windows? Kommer du til den skjermen hvor du egentlig skal logge inn, men så kommer det ingen innloggingsboks? Ser at det er diskusjon om å kopiere filer i Windows kontra å gå til DOS og bruke Ghost. Kan ikke skjønne annet enn at det blir bare tull å kopiere filer mens Windows er i bruk. Det beste er å gå ut av Windows slik at alle filer er i en kjent tilstand når de blir kopiert. Har hørt at Drive Image kan lage image fra Windows med en spesiell kopieringsteknologi, men det er ganske komplisert å få til og sjangsene for merkelige feil blir antagelig ganske stor. Bedre å gjøre det på en enkel og sikker måte fra DOS. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Har fått meg en ny og raskere harddisk. Tenkte jeg bare skulle flytte over hele operativsystemet (Windows XP Pro) til denne disken slik at jeg slipper nyinstallering på det nåværende tidspunkt. Last ned de nyeste driveren og ta en ny installasjon må da være det beste. Fatter ikke hvorfor du skal kopiere windows på en ny disk når det ikke tar lengre tid å installere windows på nytt og samtidlig får du renska opp i systemet. Hadde du gjort det, så hadde du vært ferdig for lenge siden. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Last ned de nyeste driveren og ta en ny installasjon må da være det beste. Fatter ikke hvorfor du skal kopiere windows på en ny disk når det ikke tar lengre tid å installere windows på nytt og samtidlig får du renska opp i systemet. Hadde du gjort det, så hadde du vært ferdig for lenge siden. Det er slett ikke slik som du sier at det ikke ville tatt lengre tid med en nyinstallasjon. Det ville tatt en del lengre tid for å få systemet opp igjen i "riktig" tilstand, i forhold til om dette hadde funket. Derfor var det i utgangspunktet mye mere fristende med en ren kopi av partisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå