Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta kjemi2, hvor mye må jeg repetere av kjemi1?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har originalt 6 i kjemi 2kj fra den gamle reformen. Det begynner å bli noen år siden. Må jeg repetere hele kjemi1 som det heter i dag for å ha sjanse på femmere på den praktiske og skriftlige eksamen i kjemi 2? Trenger bare 5.

Jeg leser på egenhånd. Planen er å ta labkurset som sonans tilbyr. Det er ikke nødvendig for meg å ta hele faget på sonans, jeg er en ganske dreven privatist. Det er det jeg gjør for tiden, mandag til fredag. Lese.

Uansett så sitter jeg pris på tilbakemeldinger på i hvilken grad jeg må repetere kjemi1, og hvor selvstendig pensumet er i kjemi2. Jeg kommer uansett til å lese boken i kjemi1, spørsmålet er om jeg må lese kjemi1 som om jeg skulle tatt eksamen i det. Gjøre oppgaver og lese forsøk osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Jeg leser nok igjennom hele boken i løpet av ferien. Etter å ha bladd litt i begge bøkene nå har jeg fått litt mer oversikt. Stemmer det at kjemi1 er mer en introduksjon til kjemi som et fag, basisstoff og teoretiske konsepter, og kjemi2 er mer anvendt kjemi?

Lenke til kommentar

Sonans sitt labkurs er forøvrig ikke tilgjengelig for dem som ikke tar hele faget hos de. Det sier litt om prisen. Da tar de 13,000 for kjemi2 uten labkurs som kommer på 2500 i tillegg. For noen priser!! Pga av dette ender jeg opp med å ta kjemi2 på danielsen intensivgymnas for voksne. Der får man standpunkt og kan bli trukket opp til eksamen. Det koster 2750,- totalt. Haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...