Gå til innhold

Weblagring for jobbsammenheng.

Anbefalte innlegg

I forbindele med litt forflytning og jobbing ulike steder, så har jeg meget god bruk for å kunne lagre en del filer på web eller tilsvarende for å ha tilgang til dem.

Tradisjonelt så har jeg brukt WinSCP opp mot Linux server gjennom en del år. Når man kjører SSH på port 443 så fungerer dette ganske glimrende.

Etter hvert som det har dukket opp en del kommersielle løsninger for web lagring så skal man jo prøve det også.

Prøver nå ut Microsoft Skydrive og Goggle Drive, og noterer meg i første omgang at MS sin løsning ikke kan håndtere større filer enn 300 MB.

Synes ingen av windows klientene til MS eller Google er særlig gode. Når man kopler seg opp med 3G modem så kan man jo ikke risikere å få autosynket flere Gb. Webklientene (via browser) synes jeg er bra for begge.

Bruker en klient som heter Gladinet for oppkobling mot begge og den synes jeg er ganske bra. http://www.gladinet.com/

Spørsmål: Er det noen som har gode tips vedrørende lagring i "clouden" ?

Er ellers spesielt opptatt av at store filer skal kunne lastes hurtig. (Og at de ikke skaper problemer ved at det skjer en autosynk når man ikke ønsker det.)

Er det noen som har et par gode tips eller noen erfaringer å dele ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...