m.sp Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Har kjøpt XP1700+ med tilsvarende vifte. Har ikke goop mellom ribba og CPU (hadde glemt å bestille) Jeg lurer litt på hva en sånn CPU skal ideelt ligge på i temperatur? Min ligger på 54 grader når den jobber. (kjører UD agent så det vil si hele tiden) Noen som kunne svare meg på om jeg behøver goop? Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 54 grader er ikke mye. Athlon cpu'er brenner ikke før 95 grader. De sies at athloner blir ustabile rundt 65 grader. Ville ha slappet av hadde jeg vært deg. Men du hadde sikkert sunket 4-5 grader med arctic silver 3. Skal du ikke overklokke så ikke stress. mvh Ørjan Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg er ikke helt enig med galdurah da 54 grader er litt mye. Du burde ha smurt på litt goop på cpu, og da annebefaler jeg og bestille Artic Silver 3 :smile: Har selv prøvd og kjøre uten goop på min XP 1500+ og den ble da ettervært ca 60 grader på full load :sad: Ja den begynte som din på ca 55-56 grader på full load men ettervært gikk den opp til 59-60 grader , så jeg bestilte meg Artic Silver 2 her for ca 2 mnd siden og smurte på ett tynt lag og vipst var prosessoren ned i ca 50 grader på full load. Så det att jeg innvisterte 79,- på Artic Silver har jeg ikke angret på , den goopen er jo bare super Lenke til kommentar
m.sp Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Vel takk for råd! Vurderer å låse opp CPUèn så tror jeg skal gå til anskaffelse av litt Artic Silver. Microplex er vel en grei leverandør... Et spørsmål til, som kanskje virker helt på jordet, men hvordan får jeg smilies? heh ikke helt kjent her... mhv Magnus Lenke til kommentar
ARNANDO Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 du bare skriver vanlige smil tegn: : ) blir til :smile: ; ) blir til :wink: Forstår? Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 her er smileys oversikten :smile: http://forum.hardware.no/faq_norwegian.php Lenke til kommentar
Cool Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-10 12:44, ZAN skrev:<font color="#0099FF">Jeg er ikke helt enig med galdurah da 54 grader er litt mye. Du burde ha smurt på litt goop på cpu, og da annebefaler jeg og bestille Artic Silver 3 :smile: Har selv prøvd og kjøre uten goop på min XP 1500+ og den ble da ettervært ca 60 grader på full load :sad: Ja den begynte som din på ca 55-56 grader på full load men ettervært gikk den opp til 59-60 grader , så jeg bestilte meg Artic Silver 2 her for ca 2 mnd siden og smurte på ett tynt lag og vipst var prosessoren ned i ca 50 grader på full load. Så det att jeg innvisterte 79,- på Artic Silver har jeg ikke angret på , den goopen er jo bare super</font> Du skriver på en slik måte at det blir veldig tungt og lese :smile: Lenke til kommentar
Lzr Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 50-60 grader høres utrolig mye ut. Hva er det dere måler med ? Jeg har selv en Athlon 1.4 og en XP1600. De ligger på 42-44 grader ved absolutt full belastning (burn in heat test). Bruker Taisol CGK 760 kjøler og Arctic silver II. Måling er utført av sensoren som sitter på MSI K7T266 PRO2RU kortet. Lzr. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Dette høres kanskje helt på jordet ut ,men en kamerat av meg fikk 20-25 cpu temp når han klina på litt as2. Fra 70C og ustabilitet og og 40-50 og sbabilitet så det holder. Jeg så tempen og trodde ikke mine egne øyne , men det er faktisk sant. Så goop må du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå