Gå til innhold

BK: Jentene på kyststien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin formidling av sumar og miljø. Likar versjon 1 best og tek ugangspunkt i den.

Komposisjon:

Indelinga i 1/3 himmel og 2/3 sjø/land er god. Dette skapar god djupne i biletet.

Vidare leiar stien med turgåarar blikket fint innover i landskapet.

Du kunne kansje nytta endå mindre blendaropning for å auka djupneskarpheita, sjølv denne slett ikkje er dårleg.

Ville auka kontrasten noko.

 

Lenke til kommentar

V1 er best rett fra kamera, men ser at V2 har flere muligheter til beskjæringer. F.eks. en beskjæring til rett oppunder der de guleblomstene begynner der ute til høyre ... (vil gi et mer panoramalignende bilde)...

Uanstt fine bilder med fine og klare farger og ok skarphet! Flott himmel med de spesielle skyene! 4'er herfra! :)

Lenke til kommentar

Enig med andre her, fint sommerbilde! Ellers synes jeg Smort1 skriver mye fornuftig.

 

Mindre blender ville jeg i hvert fall ikke brukt, det ville gitt dårligere skarphet over hele bildet.

 

Det jeg ser når jeg tar slike bilder selv er at det er lett å ta slike bilder bakfra, mens de jeg gjerne er mest fornøyd med i ettertid er der hvor jeg har gått foran gruppen og fått med ansiktene. Noen ganger det mulig, andre ikke. Ser du et fint sted og du vet at dere kommer tilbake samme vei er det en mulighet for samme komposisjon, men med ansikter.

 

Lenke til kommentar

Synes dette er bra - sommerlig og fin stemning, og god skarphet. Likte best v1.

Synes dette er bra - sommerlig og fin stemning, og god skarphet. Likte best v1.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)

 

Fin formidling av sumar og miljø. Likar versjon 1 best og tek ugangspunkt i den.

Komposisjon:

Indelinga i 1/3 himmel og 2/3 sjø/land er god. Dette skapar god djupne i biletet.

Vidare leiar stien med turgåarar blikket fint innover i landskapet.

Du kunne kansje nytta endå mindre blendaropning for å auka djupneskarpheita, sjølv denne slett ikkje er dårleg.

Ville auka kontrasten noko.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og gode tips! Skal teste økt kontrast :)

 

V1 er best rett fra kamera, men ser at V2 har flere muligheter til beskjæringer. F.eks. en beskjæring til rett oppunder der de guleblomstene begynner der ute til høyre ... (vil gi et mer panoramalignende bilde)...

Uanstt fine bilder med fine og klare farger og ok skarphet! Flott himmel med de spesielle skyene! 4'er herfra! :)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og gode tips. Har beskåret V2 og ser at du har rett. :)
Lenke til kommentar

Enig med andre her, fint sommerbilde! Ellers synes jeg Smort1 skriver mye fornuftig.

 

Mindre blender ville jeg i hvert fall ikke brukt, det ville gitt dårligere skarphet over hele bildet.

 

Det jeg ser når jeg tar slike bilder selv er at det er lett å ta slike bilder bakfra, mens de jeg gjerne er mest fornøyd med i ettertid er der hvor jeg har gått foran gruppen og fått med ansiktene. Noen ganger det mulig, andre ikke. Ser du et fint sted og du vet at dere kommer tilbake samme vei er det en mulighet for samme komposisjon, men med ansikter.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og gode tips. Er enig i det med ansikter, men jeg legger ikke ut bilder med ansikter på nettet (min greie det , helt greit at andre gjør det ;) ) På dette bildet gikk omlag et par tusen jenter etter hverandre en mil langs kyststien ved Stavern . :)

 

Fint dokumentert fra et vakkert stykke Norge :)

Fint dokumentert fra et vakkert stykke Norge :)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding: Og det var ment som et "dokument" fra arrangementet Jenter på kyststien :)
Lenke til kommentar

Fine alle bilda dine-fin komp,ein følger linja med jenter inn i bilde(ikkje ut av bilde)--fin himmel-1/3 bilde---fine farger.

 

Eg forstår at du fotograferer folket bakfra--ikkje alle liker å bli lagt ut på nettet-her blir ein litt anonym-slik gjer eg det og.

 

PS.-Dette er ein kjempefin tursti-var der i starten av Mai-med nydeleg ver.

Lenke til kommentar

Fine alle bilda dine-fin komp,ein følger linja med jenter inn i bilde(ikkje ut av bilde)--fin himmel-1/3 bilde---fine farger.

 

Eg forstår at du fotograferer folket bakfra--ikkje alle liker å bli lagt ut på nettet-her blir ein litt anonym-slik gjer eg det og.

 

PS.-Dette er ein kjempefin tursti-var der i starten av Mai-med nydeleg ver.

Tusen,tusen takk! :) Ja, det er utrolig vakkert der, og varierende natur. Og gode bademuligheter, ... ble utfordret til årets første bad i dag - og gjenomførte :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...