Gå til innhold

Junifest 2012 - Bykatt - Pingle!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der var det liv og stemning ja....

 

Det er overraskende mye folk på disse Birkelunden-markedene. Du bør nesten ta en tur en gang du er i byen om du ikke har vært på det før. Jeg synes det er nokså dyrt der. Men livlig og mye å se og ta bilde av er det.

 

Veldig fine katteportrett. Først et gjesp og så søt kattesøvn på poten :-)

 

Takk! Katteportrett er nok min spesialitet, om jeg skal si det selv. :D

 

Fredfull og rolig atmosfære for the Happy Campers, bildet oser av hjemmeidyll. Bildet fra markedet virket først litt flatt, men det blir mer interessant jo mer man kikker på det - fullt opp med detaljer å studere over det hele :)

 

Interessant kommentar om bildet fra markedet, som er lik min egen erfaring med det. Det var egentlig et bilde som var i ferd med å bli kassert, før jeg begynte å studere nærmere alt som skjer der.

Lenke til kommentar

Fine pusen igjen. :) Likte market bilde, en hverdagslig og flott følelse over det.

 

Takk, takk.

 

Happy campers inspirerer til å ta natta :) Katter kan dette med å slappe av.

 

Ja, jeg trener på det, jeg også -- å bare smelte sammen med underlaget og schlappe av.

Lenke til kommentar

20. juni: Times are a-changing

DSC02479-S.jpg

 

Kidsa driver med boardsa sine ved en av Warsawas mange flotte statuer.

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 100, f/5.6, 1/400s

 

21. juni: Quiet

DSC02485-S.jpg

 

Forhåndsomtalene skapte en viss skepsis til å dra til Warsawa i disse dager pga mulige opptøyer i forbindelse med fotball-EM.

 

Men det var særs stille og fredelig der.

 

Selv på flyplassen var det til tider ikke et menneske å se, verken reisende eller ansatte.

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 200, f/5, 1/60s

Lenke til kommentar

Fotball-pøbler og opptøyer - der er det mye oppskrytt ...

 

Disse tingene skjer vel stort sett rundt fotball-arenaen og obskure øde plasser. Der hvor tabloid-pressens jornalister av en eller annen grunn også er ...

 

Er ikke uenig med RandiA; reisebilder gjør seg i sort/hvitt.

Lenke til kommentar

Reise-bilder gjør seg ofte i svart-hvitt...du fikk frem stille og fredelig i Quiet ja.

 

Jeg fant ut at det er litt artig å eksperimentere med sort-hvitt siden jeg kom i gang med det tilfeldigvis. Sort-hvitt pleier jeg vanligvis ikke få noe særlig til. Liker farger dessuten.

 

Fotball-pøbler og opptøyer - der er det mye oppskrytt ...

 

Disse tingene skjer vel stort sett rundt fotball-arenaen og obskure øde plasser. Der hvor tabloid-pressens jornalister av en eller annen grunn også er ...

 

Er ikke uenig med RandiA; reisebilder gjør seg i sort/hvitt.

 

Det har vel verdt litt slåssing i gatene også, men det var tydeligvis litt pause i fotballen i Warsawa da jeg var der. Heldigvis. Det var rett og slett lite folk både i gatene og på flyplassen.

 

Vi får se hvor lang tid det tar før jeg blir lei sort/hvitt. ;)

Lenke til kommentar

Veldig flotte kattebilder, spesiellt nr 2 som var veldig flott. Fin ro i bilde. Statuen var også flott.

 

Takk, takk.

 

Likte det siste her. Hvor er menneskene? Fikk assosiasjoner til en serie jeg fulgte med på, som het: Life after people. Hvor alle menneskene forsvant, og man fikk se forfallet som startet nesten umiddelbart etter at menneskene ble borte. Det var en digresjon, men bra bilde! :)

 

Godt "bilde" på bildet. :) Det var faktisk en litt spøkelsesaktig stemning da jeg var der, og altså i stor kontrast til skrekkscenarioene på forhånd. Er muligens mer liv i Warsawa i dag, dagen før en semifinale spilles der.

Lenke til kommentar

26. juni: Fina

DSC02493-S.jpg

 

Bor det noen her, tro?

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 2500, f/5, 1/60s

 

27. juni: Til beinet

DSC02499-S.jpg

 

Et bygg i nabolaget mitt har sett sine bedre dager. Jeg ser en optisk illusjon her, men det kan være bare meg. ;)

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 100, f/5, 1/60s

Lenke til kommentar

Ble litt optatt av "Til beinet" jeg også. Blir mer og mer forvirrende og fascinerende jo mer jeg ser på det: er det virkelig et hjørne eller er det en rett vegg som gir meg en illusjon av et hjørne?

Der sa du noe...jeg ble oppmerksom på illusjonen når du nevner den...da holder jeg en knapp på "hjørne".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...