Gå til innhold

Junifest 2012 - Bykatt - Pingle!


Anbefalte innlegg

Junifest 2012 - Bykatt - Pingle!

 

Utfordring: Jeg skal fullføre junifesten på deltagernivået Pingle, og "bare" det. Har hatt en tendens til å la meg rive med og føle at jeg "må" ta bilder hver eneste dag, men så blir jeg så lei etterpå at jeg trenger fotopause.

 

Så denne junifesten skal altså få meg i gang med regelmessig fotograferingen igjen, men i passe doser.

 

Jeg skal heller ikke ha noen utstyrsbegrensning, så f.eks. mobilkamera er også lov om jeg ikke har noe annet for hånden.

 

Grrr. Skulle tro jeg kunne greia etter så mange fester, men:

 

Kan noen av admin-ene legge til 2012 i tittelen på tråden min? Tror ikke jeg kan gjøre det selv.

 

Edit: Tomsi hjalp meg så jeg fant ut av endring av tittel selv.

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, Randi. Jeg så at både Helena og du deltok, så da måtte jeg kaste meg med jeg også. :)

 

2. juni: Bow to the Queen

 

DSC02414-S.jpg

 

Storbritannia feirer sin dronning. Her i huset har vi en annen dronning som også har relativt lang regjeringstid, men som er fortsatt like suveren. Det er bare å bukke og adlyde.

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 400, f/1.8, 1/60s.

Endret av Bykatt
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Katter hører hjemme i enhver bykatts bildetråd.

 

3. juni: Neighbours

 

DSC02429-S.jpg

 

Nabohuset "hjemme" står ubebodd, og blir stadig mer preget av dette. Sliter dog med å fange det i all sin prakt med kameraet, men dette var jeg rimelig greit fornøyd med.

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 100, f/5.6, 1/1000s.

Lenke til kommentar

Rene fine linjer - og det gjør seg godt i de grå-hvite toner.

 

Takk. Prøvde å få frem den litt dystre følelsen ved å velge svart-hvitt, men det var ikke så lett.

 

Fine pusen! :) gjorde seg i s/h det huset likte det.

 

Pusen min er veldig fin, rett og slett! :)

 

Like katteportrettene dine - det virker som du har et par sterke karakterer i heimen.

 

Det nabohuset ser interessant ut. Hvem flytter inn først - de narkomane, eller noen husokkupanter?

 

Folk som ikke er vant til katter blir overrasket over hvor sterke personligheter (sic!) kattene mine har.

 

Nabohuset har stått tomt en stund, og foreløpig ingen som har bosatt seg der.

 

Tøft kattebilde, og flotte linjer i det siste. Likte også sorthvitt konverteringen her. :)

 

Takk! Jeg prøver å vende meg til sort/hvitt, synes det er flott i andres bilder, men sliter selv med å få det til å funke.

 

Liker virkeligen dine kattportrett, for de er så kreative med mye karakter. Neighbours er også bra, med fine "grafiske element". tekstur og etterbehandling.

 

Takk. Når man bor sammen med katter, får man mye inspirasjon, det gjelder bare å ha kameraet klart. De samarbeider jo ikke direkte når det gjelder fotomodelloppdragene. ;)

Lenke til kommentar

9. juni: Happy Campers

 

DSC02455-S.jpg

 

Jeg fortsetter med pinglingen min. :) Dagens er en stemningsrapport fra heimen. En sovepose ligger fremme på sofaen. Kattene benytter sjansen til å ligge mykt og varmt.

 

Sony NEX-5N med Carl Zeiss E 24mm f/1.8 - ISO 125, f/2.2, 1/60s

Lenke til kommentar

Likte det veldig godt. Fin ro i bildet og katten gjorde seg bra i sort/hvitt :)

 

Det var en ganske rolig stemning da bildet ble tatt. :)

 

9. juni er bare så söt og stemningsfull! :) Fint med lavt perspektiv og S&H.

 

Takk. Katter er takknemlige modeller så lenge de ikke vet at man fotograferer dem.

 

Det så silkemykt og fredfylt ut.....

 

Katter vet å slappe av.

 

Herlig bilde.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...