Gå til innhold

Si opp på dagen?

Anbefalte innlegg

Har havnet i en litt veldig kinkig situasjon. Har nylig begynt å jobbe i Securitas (to uker siden). Liker jobben og kollegene godt, men det har gått veldig skeis med tanke på leilighet i den byen her (pga. en jævlig sprø husvert sa jeg opp leiligheten min på dagen). Har da bodd hos en kompis i èn uke og vært på konstant leilighet/bofellesskap-jakt i Stavanger-området uten å fått mulighet til å kunne ta noen leiligheter på dagen...

Jeg må ut herfra i morgen og jeg har jobb neste uke. Jeg føler at mitt eneste valg er å si opp jobben på dagen og flytte vekk herfra igjen... har jeg lov til det egentlig?

Har ikke tegna skriftlig kontrakt med Securitas enda...

Endret av Afoxens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta inn på et billig motell og fortsett letingen en liten stund til? Synd å måtte si opp jobb å hele pakka pga manglende leilighet / hybel.

Det aktuelle spørsmålet vet jeg ikke svaret på, men du står kanskje sterkere mtp at ingen kontrakt er skrevet under på enda. Snakk med arbeidsgiver og hør, mulig han har litt forståelse for situasjonen og eller har et forslag på hvordan den kan løses.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig hadde du nok ikkje lov til å seie opp leiligheta på den måten men eg regner med at det her var gjensidig enigheit.

Det er eit krav om arbeidskontrakt men det betyr ikkje at du og arbeidsgiver har ansvar her.

Det beste er at du tar inn på hotell eller helst ein vandreheim foreløpig. Deretter tar du opp problemet med sjefen. Enten kjem dykk til enigheit slik at du kan slutte så raskt som mulig, eller så kan det tenkast at du får hjelp til å finne bolig. Det hjelper ofte å få hjelp fra lokale personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...