SanyaTrond Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Tiden for ny PC er kommet. Den gamle FX57 riggen har blitt gitt bort. Jeg har sett litt pa ett socket 1155 oppsett med Ivy 3770K CPU og Asus P8Z77Pro med de tilhorende komponenter. Og ett socket 2011 oppsett med Ivy 3930K CPU med P9X79PRO med tilhorende komponenter. Kunne linket til handle lister, men det er ikke poenget enda. 1. Hva er best av det to socket 1155 eller 2011, ikke bare det CPUene jeg har nevnt. Er det store ytelses forskjeller? 2. Er socket 2011 nyere og trolig den som kommer til a vare med lengst? 3. Er OCZ RevoDrive bare tull i forhold til "normal" SSD. Prisen er ikke viktig. Er det bare er snakk om nano sekunder forskjell i loading av OS og programmer eller er det mer, ser ikke noen som velger RevoDrive i sine oppsett. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 LGA 2011 er workstation sokkelen som kan bruke prosessorer med opptil 6 kjerner (og HTT) og 64GB quadchannel minne, en ting den mangler er IGP. LGA 1155 er mainstream sokkelen som tar prosessorer med opptil 4 kjerner (og HTT) og 32GB Dualchannel minne, denne sokkelen har mulighet for IGP. Prosessorene til sokkelene har samme arkitektur og samme ytelse pr. kjerne (hvis man ser bort fra Ivy Bridge prosessorene som har 5% høyere ytelse per. kjerne), sokkelene kommer til å bli gamle like fort og fases ut ved omtrent samme tidspunkt. Det kommer ned til hva PCen skal brukes til. 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Tiden for ny PC er kommet. Den gamle FX57 riggen har blitt gitt bort. Jeg har sett litt pa ett socket 1155 oppsett med Ivy 3770K CPU og Asus P8Z77Pro med de tilhorende komponenter. Og ett socket 2011 oppsett med Ivy 3930K CPU med P9X79PRO med tilhorende komponenter. Kunne linket til handle lister, men det er ikke poenget enda. 1. Hva er best av det to socket 1155 eller 2011, ikke bare det CPUene jeg har nevnt. Er det store ytelses forskjeller? 2. Er socket 2011 nyere og trolig den som kommer til a vare med lengst? 3. Er OCZ RevoDrive bare tull i forhold til "normal" SSD. Prisen er ikke viktig. Er det bare er snakk om nano sekunder forskjell i loading av OS og programmer eller er det mer, ser ikke noen som velger RevoDrive i sine oppsett. Det varierer på bakgrunn av hva du skal bruke PCen til. LGA 1155 (i5) er perfekt for gaming da HT ikke utnyttes i spill - (i7) er bra som workstation. LGA 2011 (i7) er perfekt som workstation da den også her flere kjerner - opp til 6 kjerner. OCZ RevoDrive er veldig bra men etter min mening ikke verdt den enorme summen da man kan heller kan kjøre mange SSDer i RAID for å så oppnå en høyere ytelse. I tillegg så bruker OCZ RevoDrive PCIe som kan være en ulempe for noen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Den jevne brukeren klarer ikke belaste en Revodrive x2 240GB på en slik måte at den vil oppleves som raskere enn en Intel 330 60GB, det er typisk i scenarier der det er ekstreme mengder I/O at en Revodrive vil fremheve seg. Lenke til kommentar
SanyaTrond Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Takk for gode svar. RevoDrive blir nok ikke veldig aktuelt da. PCen skal brukes til noe spilling hvis jeg finner noe som fenger. Ellers normal bruk som internett og minimalt med jobbing (opptil to regneark samtidig) Jeg synes det alltid er best a kjope noe som kan klare alt best mulig derfor heller jeg litt mot socket 2011 enda. Pengene ma komme pa plass forst. Endret 3. juni 2012 av SanyaTrond Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvis det er bruken din er det ingen grunn til å velge LGA2011, med mindre du liker å bruke penger kun for å bruke dem. En i5-3570K og et Z77 HK vil være mer enn nok for bruken skissert over. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå