A-mi Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Hei! Jeg har nettopp kjøpt det et nytt Sony HDR-CX730E videokamera. Jeg trenger nå en kabel som kan gå fra videokameraet og til min SAMSUNG DVD-HR773 multi recoder, slik at jeg kan brenne CD'er av det jeg har filmet. Er det noen som vet hva slags kabel som trengs? På forhånd takk Endret 2. juni 2012 av A-mi Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 SAMSUNG DVD-HR773 er en DVD-opptaker og kan ikke brenne CD-er. Lenke til kommentar
A-mi Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Den får i ihvertfall det jeg har filmet på kameraet over på en CD. Om det heter brenning eller ikke. Det funket fint med det gamle SONY-videokameraet mitt, men den kabelen som jeg brukte da, passer ikke til det nye kameraet. Så jeg trenger en ny, men vet ikke hvilken. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) CD-plater kan man ikke brenne filmer på, det du må bruker er DVD-plater, er vel det Mr.D mener Når det gjelder kamera så må du ført finne ut og spilleren/opptageren tar det formatet som det nye kameraet bruker siden det kan være forskjellig fra det gamle kameraet/opptakeren, samt om det gamle systemer et analog og det nye digitalt. Det kan være en grunn for at du ikke finner riktig kabel. Endret 2. juni 2012 av Nautica Lenke til kommentar
A-mi Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Det gamle kameraet er digitalt, akkurat som det nye. Og SAMSUNG DVD-HR773 skal kunne ta formatet som det nye videokameraet mitt bruker. Men jeg aner ikke hva slags kabel som trengs, det står ingenting om det i manualen, eller på SONY sin nettside. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Alt står i bruksanvisningene! I den engelske versjonen til Sony kamera står det oversikt på side 60 (Dubbing guide) og detaljene på side 63-64. I den engelske versjonen til Samsung DVD-opptakeren står det på side 30. Problemet er vel at du koblet det gamle kameraet til DV in og at du nå har fått kamera uten DV-kobling. Kameraet har isteden HDMI for kobling til TV. Men ingen opptakere har HDMI-innganger pga kopisperrer. Løsningen blir å bruke "gammeldags" komposit (gul plugg til bilde og rød+hvit til lyd), men det gir dårlig bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå