Gå til innhold

Hvilken harddisk skal jeg installere win 7?

Anbefalte innlegg

Har satt opp ny pc og holder på å skal installere win 7 på den, men plutselig ble jeg veldig usikker...

Har en samsung ssd på 126gb og en seagate 2tb disk, som hhv er plassert i sata3 port 0 og sata3 port 1 på hk. Så trodde da at samsungen som er puttet i port 0 skulle være primærdisken, men når jeg får valget mellom disker i win7 install, står seagaten som disk 0 og samsungen som disk 1.... Går det greit å installere win7 på disk 1 eller må jeg byttet om stata portene på hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør ikke noe hvilken den er i bare den er i 0 eller 1 (intel hovedkort).

okay, så da er det bare å installere win på disk 1 også vil den havne som disk c når win er installert..? Bør jeg kanskje koble ut seagaten også koble den på igjen når win er installert?

Er det forresten noe annet muffins jeg bør gjøre før jeg installere os på ssd, bortsett fra å sette sata mode i ahci?

Lenke til kommentar

Bør jeg kanskje koble ut seagaten også koble den på igjen når win er installert?

Ja , veldig lurt.

Bare å nappe ut SATA kabelen.

Når OS'et er installert , kobler du den tilbake.

Vet ikke hva slags HK du har , men husk å koble SSD'en til native 6 Gb/s porter , og ikke marvell 6 Gb/s porter.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Bør jeg kanskje koble ut seagaten også koble den på igjen når win er installert?

Ja , veldig lurt.

Bare å nappe ut SATA kabelen.

Når OS'et er installert , kobler du den tilbake.

Vet ikke hva slags HK du har , men husk å koble SSD'en til native 6 Gb/s porter , og ikke marvell 6 Gb/s porter.

Har GigabyteP67A-D3-B3 og der er det kun 2 6gb/s porter, så har ikke så mange valgmuligheter. Kan kun velge de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...