Beritaron Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Tenkte jeg skulle prøve meg på en CMS, enten Drupal, Wordpress eller Jomla. En av de to førstnevnte ser ut til være mest aktuelle. Fungerer en av CMS-ene slik at man kan sette kategorier på sidene, og utifra kategori blir menyer, stilark og sidemarkering valgt, og innhold til siden innenfor det kategoriet plasseres på et bestemt området? Jeg foretrekker å skrive ren html og css. Kan ikke så mye Javascript eller PHP, men det kommer sikkert etter hvert. Hovedsaklig kommer siden til å bestå av enkeltstående sider, og forsiden kommer til å bli brukt til å organisere de andre sidene, og kanskje hente overskrift, bilde og kort introduksjon fra de andre sidene når det dukker opp noe nytt. Jeg føler jeg lener meg mot Drupal, og det ser ut til å være mye bøker og dokumentasjon til Drupal. Wordpress ser ut til å være noe enklere å sette opp, og får mye mer fokus for tiden (ikke ofte det står om noe annet eller kommer temaer til noe annet enn Wordpress i blader som f.eks web designer), men ser ut til å hovedsaklig ha røtter fra blogging, noe jeg ikker er ute etter, og vet ikke hvor fleksibelt det er. Noen som vet hva som trolig vil passe meg best? Lenke til kommentar
ætt Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Wordpress kan bruker til det meste fordi du kan endre vær enkel fil som du vil. Se www.radiotime.no f.eks den bruker WordPress. Har prøvd Drupal, men ga opp ettersom det var veldig mye å sette opp. Jomla har jeg personelig ikke mye erfaring med, men skal vist være bra. Råder deg prøve wordpress først, også evnt Jomla. Skybyen brukte Jomla. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du kan rangere CMS'ene slik: - Øverste på listen er mest blogg-aktig, enklest å sette opp og lære seg, men også minst fleksibelt - Nederste på listen er mest et "ordentlig" nettsted, mest fleksibelt, men også mer avansert Twitter ("mikroblogg") Tumblr Blogg.no/Blogspot Wordpress Joomla Drupal Selv bruker jeg Joomla til et av mine prosjekter, og er fornøyd med det. Det sies å være enklere enn Drupal, mindre behov for koding, og samtidig mye mer fleksibelt enn Wordpress som i bunnen bare er en avansert blogg. Alle ønskene du nevner kan du lett gjøre med Joomla. I tillegg finnes det et hav med extensions og et veldig stort community. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå