Gå til innhold

Gaming-PC 14,000,- klassen +/-

Anbefalte innlegg

Hallo!

Etter langt om lenge, har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny PC. Det er lenge siden jeg var into det med deler til PC så trenger en god del hjelp med å velge deler til en gaming PC. Som nevnt i tittelen sikter jeg på en pris rundt 14,000 kr. Bare tar også copypaster fra sticky tråden som ligger på dette underforumet.

Hva skal maskinen brukes til? Stort sett gaming, ikke noe film/bilde redigering.

Prisantydning; Rundt 14,000,- kan gå noen lapper over om det gjør stor forskjell på PCn jeg får.

Skal maskinen overklokkes? Aldri gjort det selv, så trur neppe det. Kan hende jeg får en venn av meg til å hjelpe meg med det senere

.

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Aldri helt fått gjort opp min mening om dette, mange sier AMD er bra, men andre sier ikke.

Er det deler du vet du ikke trenger? Se det heller sånn, trenger bare PCn i seg selv, ikke skjerm m.m

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer: Ser helst bort ifra fancy LEDS/Casemods. Begynner å dra litt på årene for å synes dette er stilig. Litt til en visgrad som allerede ligger med på et kabinett kan være ok.

Edit: Trenger ikke finne windows for meg. Har en 64-bit Windows 7 på lager.

Endret av Moux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det samme som olestokk sitt oppsett, men med http://prisguide.har...sd-120gb-155045

Forskjellen på Samsung 830 og Intel 520 er ikke stor, det er bare å finne den av dem som koster minst. På den tiden jeg lagde oppsettet var Samsung 830 hele 450kr billigere.

Det er 200 MB/s skrive i forskjell

Når begynte sekvensielle hastigheter å bety noe?

Det er sant, men det er også andre faktorer som garanti, jeg vet ikke med Samsung, men intel har ifølge kilder lav retur, og en av de beste garantiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...