Terje Solfugl Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Toppand Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Flott. Et bilde sier mer enn tusen ord sies det :-) Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Nydelig bilde med fine detaljer og farger. Bildet er veleksponert, men det hvite på sida kunne du kanskje ha jobba litt med å hente frem flere detaljer i. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Flotters nok en gang! Fint presentert artsdokumentasjon. Du har et godt tak på fuglebildene! Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Veldig skarp og flott er den!! Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Nydelig bilde med fine detaljer og farger. Bildet er veleksponert, men det hvite på sida kunne du kanskje ha jobba litt med å hente frem flere detaljer i. Jeg vet at det hvite feltet på fuglen kan væreproblematisk, men ser du i fullversjon+ enda forstørrer litt, vil du se detaljer i det hvite..vet ikke hvordan det hvite skulle være ytterligere detaljrikt uten å gå på kompromis med med de andre kontrastene . Tar gjerne mot tips Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Enig, det er noe detaljer der, og da er det ganske enkelt i et redigeringsprogram å gjøre det hvite litt mørkere. Kanskje lette opp litt i skyggene også. Burde gå selv med JPG, og har du brukt RAW er det ennå mer å gå på. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Nydelig bilde med fine detaljer og farger. Bildet er veleksponert, men det hvite på sida kunne du kanskje ha jobba litt med å hente frem flere detaljer i. Jeg vet at det hvite feltet på fuglen kan væreproblematisk, men ser du i fullversjon+ enda forstørrer litt, vil du se detaljer i det hvite..vet ikke hvordan det hvite skulle være ytterligere detaljrikt uten å gå på kompromis med med de andre kontrastene . Tar gjerne mot tips Ja, jeg ser at det er ikke utbrent, selv uten å gå til fullversjonen. Og når en ser på ballansen melleom de mørkeste og det lyseste så har du jo klart å bevare detaljene i begge disse ytterpunktene veldig bra og eksponeringen i opptaket kunne neppe vært gjort bedre. Så det jeg bemerker er vel forsåvidt pirk.... Men jeg synes altså det lyseste feltet stikker seg ut litt mye og med selektiv redigering kan det lyse dempes. Vet ikke hva du har av redigeringsmuligheter, men ved å bruke f.eks. Lightroom kan man selektivt enten hente ut flere detaljer av høylyset, eller justere eksponeringen, mørkne det noe, forsterke detaljene ved å justere Clarity - alt etter hva som fungerer best og gjerne flere funksjoner i kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg