Gå til innhold

BK: Toppand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig bilde med fine detaljer og farger. Bildet er veleksponert, men det hvite på sida kunne du kanskje ha jobba litt med å hente frem flere detaljer i. :)

Jeg vet at det hvite feltet på fuglen kan være

problematisk, men ser du i fullversjon+ enda forstørrer litt, vil du se detaljer i det hvite..vet ikke hvordan det hvite skulle være ytterligere detaljrikt uten å gå på kompromis med med de andre kontrastene .

Tar gjerne mot tips :)

Lenke til kommentar

Nydelig bilde med fine detaljer og farger. Bildet er veleksponert, men det hvite på sida kunne du kanskje ha jobba litt med å hente frem flere detaljer i. :)

Jeg vet at det hvite feltet på fuglen kan være

problematisk, men ser du i fullversjon+ enda forstørrer litt, vil du se detaljer i det hvite..vet ikke hvordan det hvite skulle være ytterligere detaljrikt uten å gå på kompromis med med de andre kontrastene .

Tar gjerne mot tips :)

Ja, jeg ser at det er ikke utbrent, selv uten å gå til fullversjonen. Og når en ser på ballansen melleom de mørkeste og det lyseste så har du jo klart å bevare detaljene i begge disse ytterpunktene veldig bra og eksponeringen i opptaket kunne neppe vært gjort bedre. :)

Så det jeg bemerker er vel forsåvidt pirk.... Men jeg synes altså det lyseste feltet stikker seg ut litt mye og med selektiv redigering kan det lyse dempes. Vet ikke hva du har av redigeringsmuligheter, men ved å bruke f.eks. Lightroom kan man selektivt enten hente ut flere detaljer av høylyset, eller justere eksponeringen, mørkne det noe, forsterke detaljene ved å justere Clarity - alt etter hva som fungerer best og gjerne flere funksjoner i kombinasjon. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...