Gå til innhold

Klarer ikke å koble til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en mini-pc (Acer Aspire One, Windows XP) og klarer ikke å koble til det trådløse nettverket hjemme. Nederst til høyre der internett-tilgangen vises står det at jeg er tilkoblet og at signalstyrken er utmerket, men jeg klarer ikke å komme på nett. Får følgende feilmelding:

"Feil 105. Kan ikke hente tjenerens DNS-adresse"

Maskinen kobler seg vanligvis til hjemmenettverket automatisk, men fått samme feilmelding siden igår.

Trykket på "reparer" på trådløs tilkobling ->

"Tilkoblingen er reparert. Du kan prøve å koble til på nytt" - kommer fortsatt ikke på nett.

"Lokal nettverkstilkobling" her står det "nettverkskabel koblet fra". Går inn på egenskaper og feilsøking -> "Denne enheten fungerer som den skal"

På "generelt" under lokal nettverkstilkobling står følgende:

Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC

Enhetstype: nettverkskort

Produsent: Realtek Semiconductor Corp.

Plassering: PCI-buss 2, enhet 0, funksjon 0

Enhetsbruk: "Bruk denne enheten (aktiver)

Prøvd å oppdatere driver men får beskjed om at jeg har den oppdaterte.

Telefonen kobler seg helt normalt til hjemmenettverket og jeg bruker "Portabelt Wi-Fi Hotspot" for å komme på nett.

Jeg kan veldig lite om data så jeg vet ikke om jeg har lagt ved nok eller relevant informasjon. Håper det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar. Jeg har get med trådløs ruter. Har Wi-Fi på telefonen slik at den kobler seg til hjemmenettverket og så bruker jeg telefonen som modem via "portabelt hotspot" - ble det mer forståelig?

Rulle driver tilbake har jeg ikke prøvd så gjør det nå.

Oppdateringsveiviser for maskinvare

”Veiviseren finner ikke programvare som passer bedre til maskinvaren enn den som allerede er installert.”

Driverversjon: 5.702.806.2008

Utifra oversikten på linken din så ser det ikke ut til at jeg har siste driverversjon, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan laste ned? Hvilken av de to WinXP jeg skal velge og om det er UK1?

Detaljer om driverfil:

Driverfiler

C:/Windows/system32/DRIVERS/Rtenicxp.sys

C:/Windows/system32/RtNicProp32.dll

C:/Windows/system32/DRIVERS/Rtenicxp.sys

Leverandør: Realtek Semicunductor Corporation

Filversjon: 5.702.0806.2008 built by: WinDDK

Digitalt signert av: Micrsoft Windows Hardware Compatibility

C:/Windows/system32/RtNicProp32.dll

Leverandør: Realtek Semicunductor Corporation

Filversjon: 1.001.0716.2008 built by: WinDDK

Digitalt signert av: Micrsoft Windows Hardware Compatibility

Lenke til kommentar

Ingenting skjedde da jeg rullet driveren tilbake. Rullet tilbake både på trådløst og lokal tilkobling. Har startet maskinen på nytt. Står fremdeles at trådløst er koblet til og signalstyrke utmerket , men fremdeles ingen nett-tilgang (må bruke mobilen).

Gikk inn på Lokal tilkobling, der står det som nevnt at nettverkstilkobling er koblet fra så kanskje det er der feilen ligger? Men trådløst har fungert utmerket helt frem til i går før det plutselig sa stopp.

Driverversjon: 5.698.701.2008

Filversjon: 5.698.701.2008 built by: WinDDK

Napp ut strømmen på ruteren - la den stå uten strøm i noen sekunder, før du så kobler til igjen.

Napp ut strømmen på ruteren - la den stå uten strøm i noen sekunder, før du så kobler til igjen.

Det har jeg gjort mange, mange ganger. Latt den være uten strøm i hele natt til slutt i håp om at det hjalp. Men det trådløse fungerer som sagt på telefonen, men ikke på pc'en og det er samme nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...