Verberate Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har sett meg litt om etter ny kjøler til CPU´n min og fant følgende informasjon på Zalman sine sider: The maximum weight of a heatsink is specified as 450g for use with Intel¡¯s Pentium 4 processor. If a heatsink which exceeds the relevant weight limit is installed in a computer, special care should be taken while the computer is being moved. Zalman Tech. Co., Ltd. is not responsible for any damage to a system or a CPU occurring when moving a computer with an overweight heatsink. Jeg har også lagt merke til at det i informasjonen som fulgte med CPU´n min sto det noe om at boxed kjøleren er spesielt tilpasset for å kunne tåle å sitte på prossesoren under frakt. Jeg antar at det i hovedsak må gjelde vekten. Dette er ny informasjon for meg. Utvalget av kjølere på under 450g er noe begrenset, så et naturlig spørsmål vil da være hva de mener med "special care"? Er det noen som kan uttale seg fornuftig om dette og evt. komme med interessant tilleggsinformasjon? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 At når du foreksempel skal på lan legger pc'en ned rett vei slik at vifta står oppå cpu'en, og at den ikke "henger". At du ikke denger pc'en... Alt i alt at du er litt mer forsiktig når du flytter på den.. Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Så det er ikke så veldig viktig å ta hensyn til vekten når man velger kjøler? Når man tar med seg hele utsyrsparken ut på tur har man gjerne veldig mye å bære på så det kan vel bli litt problematisk til tider. Men hvis man skulle være uheldig og noe f.eks. sparker borti PC´n, er det da CPU´n som knuser eller festene på hovedkortet som blir skadet. Hva skjer? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Tror ikke cpuen knuses. Det er nok først og fremst festene som ryker. Men kjøleren kan jo falle ned på grafikkort og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå