Helene01 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Hei, det høres ut som pc'en skrur seg på - viften går, varsellyd når jeg tar ut strømledningen men skjermen er helt sort. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet. hatt pc'en slått av i mange timer, ctrl,alt og del og jeg har forsøkt FN samtidig med F5 (Gikk hele runden og hold FN ned mens jeg i tur og orden trykket på de ulike F-tastene. Vet minimalt om data så vet ikke hva som er relevant informasjon å legge ved. Jeg har Asus Aspire 5738ZG med Wndows 7 64-biters operativsystem, Windows Home premium. Er det noen her som kan hjelpe meg? Endret 2. juni 2012 av Helene01 Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Prøv å starte maskinen uten batteri, kun med strømledning. Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Prøv å starte maskinen uten batteri, kun med strømledning. Prøv å starte maskinen uten batteri, kun med strømledning. Tusen takk for tipset men skjermen er fremdeles like sort. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Høres ut som du må flashe BIOS'n, fant litt info fra en annen asus aspire modell: Aspire One Black Screen of Death Dette er en guide for hvordan man flasher BIOS på en aspire one, men tipper det er samme prosedyre for din maskin, bare med en annen BIOS: BIOS filene til din maskin finner du her: Acer Aspire 5738/5738g/5738z/5738zg drivers Lenke til kommentar
braatheen Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Gooosh! Svart skjerm på en acer har jeg opplevd før.. Jeg endte med å sende den på service og betale et par tusen for den der! Lykke til Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Funker det med ekstern skjerm? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Som vidarkri sier, prøv å koble til en ekstern skjerm, hvis du ikke får bilde er hovedkort/skjermkort defekt og hvis du får bilde, er det skjermen. En ting til, du kan prøve å ta ut batteriet, for deretter å holde inne "power on" knappen i over 10 sekunder ca. Hvis pc'en booter med bilde, oppdater BIOS. Edit: Har sett dette mange ganger før, har alltid vært noen av de tingene - Dårlig BIOS, defekt HK eller defekt skjermkort. Endret 6. juni 2012 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Høres ut som du må flashe BIOS'n, fant litt info fra en annen asus aspire modell: Aspire One Black Screen of Death Dette er en guide for hvordan man flasher BIOS på en aspire one, men tipper det er samme prosedyre for din maskin, bare med en annen BIOS: http://www.youtube.com/watch?v=uBuCH-HgZY0 BIOS filene til din maskin finner du her: Acer Aspire 5738/5738g/5738z/5738zg drivers Høres ut som du må flashe BIOS'n, fant litt info fra en annen asus aspire modell: Aspire One Black Screen of Death Dette er en guide for hvordan man flasher BIOS på en aspire one, men tipper det er samme prosedyre for din maskin, bare med en annen BIOS: http://www.youtube.com/watch?v=uBuCH-HgZY0 BIOS filene til din maskin finner du her: Acer Aspire 5738/5738g/5738z/5738zg drivers Tusen takk for kjempefine linker, men hvordan gjør jeg det når jeg ikke ser noe på skjermen? Har fått lånt en gammel pc men vet ikke om (hvordan) det er mulig å koble acer-skjermen til denne? Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Som vidarkri sier, prøv å koble til en ekstern skjerm, hvis du ikke får bilde er hovedkort/skjermkort defekt og hvis du får bilde, er det skjermen. En ting til, du kan prøve å ta ut batteriet, for deretter å holde inne "power on" knappen i over 10 sekunder ca. Hvis pc'en booter med bilde, oppdater BIOS. Edit: Har sett dette mange ganger før, har alltid vært noen av de tingene - Dårlig BIOS, defekt HK eller defekt skjermkort. Som vidarkri sier, prøv å koble til en ekstern skjerm, hvis du ikke får bilde er hovedkort/skjermkort defekt og hvis du får bilde, er det skjermen. En ting til, du kan prøve å ta ut batteriet, for deretter å holde inne "power on" knappen i over 10 sekunder ca. Hvis pc'en booter med bilde, oppdater BIOS. Edit: Har sett dette mange ganger før, har alltid vært noen av de tingene - Dårlig BIOS, defekt HK eller defekt skjermkort. Hvis jeg holder inne power-knappen inne i over ti sekunder begynner maskinen å skru seg på for så å skru seg av. Virker som jeg skrur av ved å holde power-knappen inne? Funker det med ekstern skjerm? Funker det med ekstern skjerm? Det vet jeg ikke hvordan jeg gjør? Fikk tips om å forsøke å koble til tv'en og det virket ikke. Lenke til kommentar
Tonje91 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 For å koble til en ekstern skjerm må du ha en skjerm og en VGA-kabel, eventuelt hdmi.. Det kan være at skjermkabelen inni maskinen er løs, om det du tar sjansen kan du ta ut tastaturet og sjekke om det er noen løse, flate kabler under. De pleier å være godt synlig.. Vet ikke om dette kan ødelegge garantien da, om du fremdeles har garanti. Hvis ikke er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå