Gå til innhold

[Løst] Kjøpe kraftig, men stille pc for gaming, bilderedigering..


Anbefalte innlegg

1. Kjøpe begge to og send tilbake den som bråker mest (H60)

2. Kjøp H60 og lev lykkelig i uvitenheten :)

 

Med en vannkjøler har du alltid en pumpe i tillegg til viften. Uansett hvor lite/mye den støyer er det en ekstra lydkilde (og mulighet for fremtidige problemer, men det er en annen sak)

 

Begge disse vil med stor sannsynlighet være mer stille enn stock kjøler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå begynnt å bekymre meg litt for støynivået på Noctua NH D14 og lurer dermed på om denne viften vil passe (med tanke på hovedkort, minne og kabinett): Thermalright Silver Arrow

De to bråker like lite (19Db) og Noctua koste mindre ;)

Leste på testen til hardware.no at "Ytelsen lå på nivå med Noctuas kandidat, men støynivået er faktisk langt bedre.", derfor jeg lurer på om den passer :)

edit:

leser nå at Corsair H60 er enda stillere en disse to, så tror kanskje det blir den :)

stille? Hvor har du det fra? Test fra anandtech: http://www.anandtech...h100-reviewed/6

Der ser du at silver arrow er 5db lavere og kjøler processoren 7 celsius mer. Altså, det er tull å kjøpe h60 hvis du har plass til en luftkjøler og ikke er gal etter å få vannkjøling til en veldig lav pris.

Jeg har det herfra hardware.no sin test der ser det ut til at H60 er den stilleste prosessor kjøleren de har testet. Hvordan kan jeg vite hva som er riktig? :hmm:

Jeg vil bare ha en veldig stille prossesor kjøler :confused: Grunnen til at jeg skal kjøpe en egen prossesor kjøler er at jeg vil ha en som er stillere en den je.g får med fra intel.

På anandtech så har de h60 vifta på 2000 rpm. Poenget er at silver arrow kjøleren kjøler mye bedre. Endret av Daskemannen
fikset opp i trippelpost
Lenke til kommentar

Eneste jeg kan si noe på er CPU-kjøleren :/

 

Men du ser nå dette når du monterer pcen, er den som lager støy.

 

Hadde jeg vert deg så hadde jeg gått for en av de gode luftkjølerene, altså en av disse:

 

http://www.prisjakt....ct.php?p=780132

 

http://www.prisjakt....ct.php?p=960281

 

http://www.prisjakt....ct.php?p=516316

Noen er bare skapt for å gi F*** i andres meninger (det er mange andre som har prøvd å si det samme), men det kan vi dessverre ikke gjøre noe med :(

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Grunnen til jeg valgte H60 var at det er den ble beskrevet som veldig stille av hardware.no. Der virket det som om den var stillere enn foreksempel D14.

 

Men siden det virker som dette er feil så har jeg ksnsellert bestillingen.

 

Tenker jeg kanskje går for D14 istedet da. Men da må jeg bytte ut ram'en.

 

Burde jeg gå for en av disse (og vil de gå under D14)?

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

eller

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 1

eller noen andre?

Lenke til kommentar

Kingston hyperX passer under, det gjør ikke Corsair Vengeance. Du kan søke opp Corsair Vengeance LP, de passer også under og koster vanligvis mindre enn HyperX.

 

Selv ville jeg ikke brukt HW.no som en pålitelig kilde, ihvertfall ikke i alle tilfeller. For eksempel Toms Hardware og Anandtech er gode kilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kingston hyperX passer under, det gjør ikke Corsair Vengeance. Du kan søke opp Corsair Vengeance LP, de passer også under og koster vanligvis mindre enn HyperX.

 

Selv ville jeg ikke brukt HW.no som en pålitelig kilde, ihvertfall ikke i alle tilfeller. For eksempel Toms Hardware og Anandtech er gode kilder.

 

Fant ikke noen med LP (i norske nettbutikker) , men det blir kanskje det samme med Low Vengeance Heatspreader? Som disse.

Endret av sogasg
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp, alle sammen :D

 

Da har jeg bestillt dette:

  • Noctua NH D14
  • Corsair Obsidian 550D Midi Tower Sort
  • ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155
  • Intel Core i7-3770K Processor
  • Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Low Vengeance Heatspreader
  • Corsair Power Supply 650W HX ATX
  • Samsung SSD 830 Series 256GB
  • Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II (ikke TOP for den andre var på tilbud)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...