hjelmjenta Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Hei! - SOSIALISME Jeg trenger litt hjelp til en innlevering, fordi jeg finner svært lite konkret om det på nett. Slik lyder oppgaven: 1. Du skal vise til konkrete eksempler: Finn ut hvilke land som blir styrt ut ifra sosialisme og forklar. Sammenlign de forskjellige landene som har sosialisme. 2. Levemåter innen sosialismen. (I forhold til ander politiske ideologier som blir styrt av religioner, streng diktatur osv). Litt i sammenheng med ytringsfriheten. Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
Gjest22 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Hei! - SOSIALISME Jeg trenger litt hjelp til en innlevering, fordi jeg finner svært lite konkret om det på nett. Slik lyder oppgaven: 1. Du skal vise til konkrete eksempler: Finn ut hvilke land som blir styrt ut ifra sosialisme og forklar. Sammenlign de forskjellige landene som har sosialisme. 2. Levemåter innen sosialismen. (I forhold til ander politiske ideologier som blir styrt av religioner, streng diktatur osv). Litt i sammenheng med ytringsfriheten. Takker for alle svar!! Det står mye om dette i historiebøkene for VGS. Ville ikke brukt nettet som hovedkilde. Ta deg en tur på biblioteket, der finnes det masse stoff om det du vil ha svar på. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Tenker de på "sosialisme" (sosial demokrati) som vi f.eks har i Norge eller Europa. Eller ren sosialisme, eller tilnærmet, som man hadde i Sovjet, har i Cuba og Nord Korea? Endret 2. juni 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå