Tjernshaugen Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Det var lekkert, det du fikk til med 50mm-eren. Men hvis jeg kjenner etter, så har jeg nok hverken tålmodighet eller interesse til å komme opp på ditt nivå. Men det er en fin påminning på hva som faktisk må til; og bildene dine blir dermed enda mer imponerende. Den skryten fortjener jeg ikke, rett og slett fordi det er unntakene som blir så vellykkede, og at snittkvaliteten på det jeg gjør er mye lavere enn det. Men du har helt rett i at interessen må være der Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Den skryten fortjener jeg ikke, rett og slett fordi det er unntakene som blir så vellykkede, og at snittkvaliteten på det jeg gjør er mye lavere enn det. Men du har helt rett i at interessen må være der Ærlighet varer ikke alltid lengst skal du vite Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Ærlighet varer ikke alltid lengst skal du vite Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Den skryten fortjener jeg ikke, rett og slett fordi det er unntakene som blir så vellykkede, og at snittkvaliteten på det jeg gjør er mye lavere enn det. Men du har helt rett i at interessen må være der Suck it up, boy Du fortjener skryten. Forskjellen mellom en amatør og en kunstner er at sistnevnte gjemmer de mislykkede bildene og skryter uhemmet av blinkskuddene Endret 18. juni 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Helt enig i alt som Tom skrev. Hvis der er noen du synes er mye bedre enn deg kan du väre helt sikker på at den personen også bare viser opp de gode bildene. Jeg er i hvert fall meget imponert over alt du har postet her. Det jeg liker best er at du ikke bare strever etter å ta et skarpt bilde av en insekt, du tenker også på komposisjon og omgivelser. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Spennende makrobilder med flott lys og upåklagelig teknisk kvalitet. Edderkoppene i #8 og #11 er mine favoritter sammen med #5. Fluefiskeren i meg mener å gjenkjenne #1 som en vårflue, snadder for ørreten Endret 19. juni 2012 av twoeyes Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Ja ja...takk for alle godordene @twoeyes: Det kan stemme bra med vårflue, det er mindre enn 50 skritt fra dørstokken og treet krypet satt i og ned til kanten til et tjern, men den som er avbildet var ikke mange mm (den sitter på en barnål). Bilde # 19 - 19. juni: En liten, regnvåt og pjuskete humlesak jeg fikk øye på i morges. Sigma 180mm - 0,8 sec. - F/16 - iso 160 Endret 19. juni 2012 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Enig med resten her, du fortjener skryt for de flotte bildene Siste bildet er intet unntak med fint lys slik at det blir litt nyanser i den gul-grønne bakgrunnen. Kan se for meg hvor mye arbeid som ligger bak, interessant å se oppsettet ditt. Endret 20. juni 2012 av Slettet-U8ZiojSR Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Lærerikt å lese dette her. Fortsett med flotte insektnærkontakter. Billen den 17. Juni kommer til sin rettpå rosa blomst. Det er sikkert ingen selvfølge at krypene velger rett blomst eller blad å sette seg på, nei. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Takker igjen for kommentarene Bilde # 20 - 20. juni: En plageånd tar en pause...så lenge det varer... Sigma 180mm - 1/2 sec. - F/16 - iso 160 Bonus: Sikade (ca. 2,5 - 3mm) Mott (ca. 5 - 6mm) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Humlen var fin, om du går til Artsdatabasen kan du kanskje klassifisere den. (Holdt nettopp på med den i bloggen min i dag jeg)...ditt humlebilde var bedre enn mitt synes jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det der er en kamerat jeg har lyst til å klaske veldig hardt i hodet Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Si mæ enig med tomsi42, dette er en man vil klaske veldig hardt i hodet. Men bilde var flott. Skarpt og detaljert. Endret 20. juni 2012 av Rmatt Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Artig å se så mange forskjellige kryp du har klart å finne, og ikke minst fotografere! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Er det sånn myggen som elsker å forsyne seg av blodet mitt egentlig ser ut? Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Humlen var fin, om du går til Artsdatabasen kan du kanskje klassifisere den. (Holdt nettopp på med den i bloggen min i dag jeg)...ditt humlebilde var bedre enn mitt synes jeg. Takk for det Artsdatabasen er et for meg forvirrende sted å lete, har ikke helt fått tak på søkemetoder der om man ikke på forhånd har kjennskap til klassifiseringene. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Er det sånn myggen som elsker å forsyne seg av blodet mitt egentlig ser ut? Ja, slik ser den ut her omring i hvert fall, det er vel en del lokale varianter med særegenheter tilpasset ofrene på stedet:) Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Bilde # 21 - 21. juni: Sigma 180mm - 0,3 sec. - F/16 - iso 160 Bonus: Endret 21. juni 2012 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Virkelig bra insekts-samling du har fått til nå Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Virkelig bra insekts-samling du har fått til nå Takk for det, Randi - det begynner å bli noen ja, har fått litt dilla på edderkopper Bilde # 22 - 22. juni: En krabbeedderkopp, Misumena vatia, den blir også kalt kameleonedderkopp fordi den kan skifte farge etter blomsten eller planten den lever på. Den bruker en del dager på den prosessen. Her sitter den i en klase med knopper av klatrehortensia. Sigma 180mm - 1/5 - F/16 - iso 160 Bonus: Bilde # 23 - 23. juni: Den samme kameleonedderkoppen som gårsdagens Den sitter fortsatt på klatrehortensian, men har forflyttet seg under tak etter en regnskur i natt. Sigma 180mm - 0,6 sec. - F/16 - iso 160 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå