Kenneth Solfjeld Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Bilde 5 ble bra. Skarpt og fint. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Enig med resten av gjengen her, flotte bilder! Edderkoppen en favoritt. Fikk jammen lyst på en Sigma 180 macro. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Også enig med resten av gjengen, her var det mange flotte bilder. 2 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Takker for hyggelige og trivelige kommentarer @ lama: har bare hatt sigmaen en måneds tid, men blir mer glad i den jo mer vant med den jeg blir. Bilde # 6 - 6 juni: Et situasjonsbilde fra en rosekvist, et insekt jeg ikke aner hva heter bruker sugerør til å hente næring fra en gjeng bladlus, det har også sneket seg med en liten edderkopp på bildet. Hardt lys og en komp jeg ikke er helt fornøyd med, men det var det jeg fikk til i dag. Sigma 180mm - 1/20 - F/18 - iso 320 Endret 6. juni 2012 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Oi...den siste var jo spesielt flott da... 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Fantastisk. Ble nesten litt kvalm. Og det er ment som et kompliment! 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Takker igjen for kjekke kommentarer Bilde # 7 - 7 juni: Dette kan vel kalles en typisk macro-klisje. Sigma 180mm - 1/15 - F/8 - iso 160 Endret 7. juni 2012 av Tjernshaugen 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Den var da veldig søt...(da mener jeg spesielt blomsten, Myosotisen) - sarte, fine farger. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Du må gjerne kjøre på med klisjeer, så lenge de er så bra som de er. Bilde #6 viser at det er travelt i nærområdet ditt. 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Nok et flott macro. Sylskarpt og flotte farger og komp. Great! 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Takker igjen:) Bilde # 8 - 8 juni: En Lycosidae (Ulveeddekopp) som satt lagelig til i ettermiddag, de pleier å jakte lenger ned mot bakken og litt mer i skjul - så synes jeg var heldig her. Sigma 180mm - 1/5 - F/14 - iso 160 Bonus: Endret 8. juni 2012 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Haha, helt geniale bilder de to siste her (resten også). 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Du fortsetter bra, synes bilde fra 6.juni var helt rått. Den ser egentlig skikkelig skummel ut der den står og suger livet ut av bladlusene blant de røde tornene. "Klisjèen" var skarp og fin, så vi tåler flere av de. Når det gjelder bildene fra i går tror jeg faktisk at jeg liker bonusbildet best, rent og fint komponert, og bra plassering av edderkoppen. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Takker Solaar og Anfall, er enig i at bonusen var best - det var tilfeldig hvem som havnet i spoileren;) Bilde # 9 - 9 juni: Det blæste og var vrient i dag, innimellom vindkulene møtte jeg dog igjen lusesuger`n på undersiden av et nesleblad og fikk noen eksponeringer. Etter det ruslet jeg innomhus og fikk smake på det som er avbildet i spoiler. Sigma 180mm - 1/10 - F/14 - iso 160 Endret 9. juni 2012 av Tjernshaugen 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 imponerende stor variasjon av kryp i bakhagen din Håer det er mange fler. Synes du har god kontroll på makroen her. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Takk for det Tom, tror det er mye kryp over det meste - det vanskeligste er å roe seg ned så man legger merke til dem. Min tilnærmingsmåte er en god stol uten armlener og en kaffekopp, nyte kaffen og myse litt på ugrasbedet og etter litt så får man øye på det som kravler og kråler. Det dukker nok opp flere arter etterhvert, det er forholdsvis tidlig på sommeren enda:) Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Her var det kommet mange flott. Bilde 8 var imponerende flott. Bilde 9 var også flott. Detaljert og skarpt. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Gjennomgående höy kvalitet på dine macrobilder. Til tross for at jeg har litt angst for edderkopper liker jeg det bildet (nr. 8) best av de seneste. Godt komponert og fokusert og med fine fargetoner. Bilde 6 er også en favoritt. 1 Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Spennende "nærkontakt". Nr 5 er virkelig prima! 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Takker for hyggelige kommentarer Rmatt, Helena og Linepusle Bilde # 10 - 10 juni: Noe av det som er fint med macro i hagen eller ute i naturen er at man legger merke til skapninger man ikke visste fantes. Slik var det også med denne krabaten på 10mm jeg fant i bedet i går, etter en sjekk på nettet fant jeg ut at det er en "Toprikket torngresshoppe" - den er visstnok ganske vanlig, men for meg var det altså et nytt bekjentskap. Sigma 180mm - 1/40 - F/11 - iso 160 En noe ubehagelig bonus: En litt mer behagelig bonus: Endret 11. juni 2012 av Tjernshaugen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå