Gå til innhold

[Løst] Ny maskin. trenger hjelp til å vurdere psu

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har plukket ut følgene innmat som jeg skal sette inn i et Obsidian 800D kabinett og kjøre på en dell 27" skjerm. Lyd kort ligger klart.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=10754&view=m

Maskinen jeg har nå har kjørt det meste på maks i 6 år (den er helt ok på Skyrim med et 8800 GTS kort) og jeg har plukket ut deler som jeg tror vil holde like lenge til neste gang men jeg vil prøve SLI for første gang men ikke med en gang.

Om et lite år så sikter jeg på å kjøpe inn et 680 kort til og sette vannblokk på begge kort samt psu. håper en 12v pumpe, 2 radiatorer og 10 vifter skal være nok til å holde det kjølig.

Jeg ønsker så å overklokke cpu og skjermkortene til et punkt der det ikke går betraktelig utover levetiden på cpu og skjermkort.

Jeg har lagt inn hardware config på http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp etter beste evne og ble presentert et resultat rett i underkant av 800W inklusiv vannkjøling. Vil dette være nok til "snill" overklokking eller må jeg heller velge en psu på 1000W?

Hvis det er noen av komponentene jeg har plukket ut som ikke passer til "snill" overklokking så gi gjerne et vink. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i svarteste har du tenkt å bruke 4x 600GB Velociraptorer til? Selv en 60GB SSD er raskere enn 4x Velociraptorer i RAID0 på dedikert RAIDkontroller. Velociraptorer er nesten 100% meningsløse i dag ettersom SSDer er hundrevis ganger raskere og vanlige 7200RPM HDDer er bare et hårstrå unna ytelsesmessig i sekvensielle operasjoner.

En AX850 er stor nok for 680 3xSLI på vannkjøling.

Vannkjøling av 680 er totalt meningsløst når spenningskontroll er fjernet fra designet, du får kanskje 50MHz ekstra ut av kortene om du er heldig. HD 7970 vil derimot skalere bedre på vann siden dette kortet har spenningsregulering, men det kommer samtidig med en mindre effektiv referansekjøler.

Det vil være meningsløst å kjøre 680 SLI om et lite år når Nvidia sannsynligvis kommer til å lansere et "GTX 780" basert på GK110 (som har nesten dobbelt så mange regneenheter) på nyåret en gang for å konkurrere mot AMDs neste generasjon. SLI og CFX har alltid drawbacks, og det er fortsatt milevis unna å være ekvivalent med et enkelt kort.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...