Gå til innhold

Bærbar med plass til 2 harddisker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bærbar, som har plass til 2 harddisker, da systemdisken skal være SSD, mens den andre en vanlig disk for intern backup og diverse. Vil ikke fjerne DVD eller lignende for å få plass til dette!

Videre skal den selvsagt være up to date i forhold til prosessor hastighet og mulighet for ett anstendig antall gb ram.

Overraskende nok finner jeg ingen kjøpsguider/prisguider som lar meg sortere ut bærbare som har plass til to harddisker, og det blir alt for omfattende å gå gjennom hver enkelt for å sjekke om de kan ha to disker.

Er det noen som har noen gode tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener jeg ikke kan finne dette for mindre enn ca. 10.000,- ?

Det kan nok bli vanskelig hvis du skal spille på PC'en. Skal du kun ha en kontor/skole/internett-PC er denne Acer'en en mulighet http://www.multicom.no/TimelineUltra-M3-M3-581T-15e6-HD-LEDe-Intel-Core-i3e-4GBe-500GB-20GB-SSDe-Intel-HD-Graphicse-USB3e0e-HDMIe-8-timere-Windows-7-Home-Premiume-2e3-kg-ACER/cat-p/c100561/p4561346

Lenke til kommentar

Så du mener jeg ikke kan finne dette for mindre enn ca. 10.000,- ?

Det kan nok bli vanskelig hvis du skal spille på PC'en. Skal du kun ha en kontor/skole/internett-PC er denne Acer'en en mulighet http://www.multicom....100561/p4561346

Noe lignende den er vel det jeg ser etter, men de spesifikasjonene var ikke særlig imponerende. Jeg har gjort ett bomkjøp (skal leveres tilbake) av en Samsung NP305V5A nå. Den har greie spesifikasjoner (1.9 GHz AMD A8, AMD Radeon HD 6630M 1gb dedikert minne, 8 GB ram (kan utvides til 16gb), 1 tb hdd, og dvdrw). Den kosta rundt 7.000,- men har ikke plass til ekstra harddisk. Jeg har alt kjøpt meg en SSD intel 520 series, 6Gb/s 120gb - som jeg ønsker å bruke som systemdisk i ny maskin. Det gikk altså ikke på den Samsungen jeg kjøpte, så ser etter noe lignende rundt samme pris, som jeg kan sette denne inn i som systemdisk.

Lenke til kommentar

mSata er vel en utvei, men det er bare det å finne de PCene som har det..

Jeg har alt kjøpt meg en SSD intel 520 series, 6Gb/s 120gb - som jeg ønsker å bruke som systemdisk i ny maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...