Everlate Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 Så jeg har nettopp kjøpt meg ny laptop, som har et Radeon HD 7690M grafikkort, men mistenker at pcen "tror" at jeg har Intel grafikk istede...altså i Device Manager står både AMD-kortet og "Intel HD grapichs family" listet. Når jeg kjører "canyourunit.com" (side som sjekker om specsene til pcen til er gode nok til å kjøre visse spill) står det at jeg har Intel grafikk. I quick launch-menyen får jeg opp noe angående intel-grafikk (husker ikke helt hva det heter, kryssa det ut istad). Som et bevis på at jeg ikke faktisk har et intel grafikkort i tillegg har jeg kun en VGA-port. Noen som vet noe om dette? Keen på at maskinen forholder seg til kun det ene kortet (og da ikke det intel-kortet den ikke har). Rotete beskrivelse, men still gjerne spørsmål hvis det trengs. På forhånd takk for svar Mvh Everlate Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 prosessor med innebygget skjermkort i? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 Heisann Når du ikke bruker skjermkort krevende programmer så bruker den det innebygde skjermkortet i CPUen. Men en gang du bruker noe skjermkort krevende, switcher den med en gang over. Dette er pga pcen sparer strøm på denne måten Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 PC'en bruker prosessorens innebygde grafikk inntil det er behov for mer krefter, da skal den bytte automatisk til Radeon grafikken. Lenke til kommentar
Everlate Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 Men hvis jeg har lyst til å sjekke om pcen kan kjøre visse spill på canyourunit, hvordan får jeg den til å sammenlikne system specsene med amd-kortet, og ikke intel? Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 ser ikke ut som den gjør så mye mer enn å sammenlikne med samme specs som står på for eksempel wikipedia, men hvis du vil så kan du deaktivere integrert grafikk i bios Lenke til kommentar
Everlate Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 Takk for svar. Mye som skjer nå med pcen min, sjekk gjerne min andre, nyoppstartede tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå