Internation Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei, eg kjøpte en Asus X53E for 10 måneder siden, idag streiket ladderen å eg å noen kompiser endte opp me å berre ødelegge den meir. Eg sendte mail til Komplett.no å fekk raskt svar, og svaret var at dei ikkje solgte Asus laddere noke meir, å det var ingenting dei kunne gjere. So eg lure på om noken veit om en plass eg kan kjøpe dataladder, der eg får pakken raskt å uten problemer? Input : Ac100-230v 50-60Hz 1.5A OutPut : 19V 4.74A Det er spesifiksjoner på dataladderen. Eg har testet dataladderen til en Asus A52J å den passet fint, men den kan eg ikkje låne i noken lange tider. Håper på svar so fort som mulig, hadde våre kjekt å kunne bestilt ikveld eller imorgen engong. ( Skal vekk ei veke på ferie ) Adrian ! Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei, eg kjøpte en Asus X53E for 10 måneder siden, idag streiket ladderen å eg å noen kompiser endte opp me å berre ødelegge den meir. Eg sendte mail til Komplett.no å fekk raskt svar, og svaret var at dei ikkje solgte Asus laddere noke meir, å det var ingenting dei kunne gjere. So eg lure på om noken veit om en plass eg kan kjøpe dataladder, der eg får pakken raskt å uten problemer? Input : Ac100-230v 50-60Hz 1.5A OutPut : 19V 4.74A Det er spesifiksjoner på dataladderen. Eg har testet dataladderen til en Asus A52J å den passet fint, men den kan eg ikkje låne i noken lange tider. Håper på svar so fort som mulig, hadde våre kjekt å kunne bestilt ikveld eller imorgen engong. ( Skal vekk ei veke på ferie ) Adrian ! Det finnes jo ladere som det går an å forandre output på, er ikke sikker på hvor det kan skaffes.. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) PS.no Selger orginale Asus ladere. Trur det er Denne du er ute etter Endret 1. juni 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Internation Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Vis du ser på Utvidet info so er ikkje den ladderen til verken Asus X53E eller Asus A52J ... noken fleire som veit noke? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Vis du ser på Utvidet info so er ikkje den ladderen til verken Asus X53E eller Asus A52J ... noken fleire som veit noke? Men i følge de data'ene du oppga så skal du ha en 90W lader og da er det den jeg linket til. Kan hende de ikke har fått satt på alle pcene den støtter. Edit; Et lite google søk på ASUS ADP-90FB Som er den laderen og X53E sa at det var den riktige laderen. Så om du ikke vil ha orginal laderen så kjøp gjerne en billig universal en, Men du kan få dårlig kontakt i pcen om du bruker en lader som ikke passer helt. Endret 1. juni 2012 av Handl3vogn 1 Lenke til kommentar
Internation Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Har Ps.no god levering ? Viss eg bestiller ikveld vil den komme til neste helg? Har noken av dokke bestilt på den siden før? og vet den er skikkelig, eller legit? Lenke til kommentar
droidy Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Clas Ohlson har en fin universallader, for bærbare datamaskiner, som kan anbefales. (Jeg har denne selv, jeg bruker den for en ganske ny ASUS bærbar) Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) PS.no før kalt PSdata.no har holdt til lenge og er en av de seriøse norske netthandel sidene. Levering skjer via posten og vare du bestiller i dag vil kanskje bli sendt lørdag men helst mandag tenker jeg. Posten pleier da og bruke 2 dager med paskken til meg. Så at du har den før helga er vel så og si helt sikkert. Ser også at DustinHome.no har den samme laderen på lager. Endret 1. juni 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Internation Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Og du mener at denne passer til min Asus X53E ? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja jeg skulle mene det. denne ladere stemmer med de dataene du ga fra den gamle laderen og pluggen er vel en sånn rund med lite hull i. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hehe ser komplett selger asus ladere også. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10016&mfr=ASUS Lenke til kommentar
Internation Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, men eg snakka med dei, å dei sa dei ikkje hadde som passa til mi maskin... Trur det er 2 forsjellige Asus laddere. dei mini maskinene, 15.6 tommar maskinene, å 17.6 eller ka det er.. kompis av meg har 17.6 og han har litt større ladder Lenke til kommentar
Internation Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Men en kompis av meg har noe som heter ''AC Adapter'' noken som veit ka det er fornoke? Input på meg og han : Ac. 100-240V 50-60Hz 1.5A Output på meg : +19V 4.74A Output på kompis : Dc 12V 4.2A Ka kan gå gale? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Det vil ikke virke. Du trenger samme spenning ut (altså 19 V) og minst samme strøm (4.7 A). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Du kan finne billig ladder til din pc på ebay. Søk etter navnet på maskinen, eller navnet på din ladder. Du må ha en ladder som kan levere samme spenning, og like mye ampeer (eller mer) Lenke til kommentar
Internation Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Eg vil kjøpe av en serriøs side.. orker ikkje Ebay, finn.no å slikt. Men eg skal på Gardemoen imorga, å dei har noke som her ''CAPI'' og det er en elektronikkbutikk. Kan det hende dei selger Data laddere der ? for folk som har glemt liksom? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Mulig du finner universalladder iallefall, men regn med å bla opp en del hundrelapper på en slik butikk. Koster forresten under 80kr for en på ebay (ny) inkludert frakt. Lenke til kommentar
Internation Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Ladderen til brormin (den eg bruker no) er helt rund og den har 2 hakk uti sidene ''inni'' selve hullet. Eg vurderer og kjøpe ifra PS.no eller AltiTec. Kas er dere mest sikker på at den passer min Asus maskin? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Ja, men eg snakka med dei, å dei sa dei ikkje hadde som passa til mi maskin... Trur det er 2 forsjellige Asus laddere. dei mini maskinene, 15.6 tommar maskinene, å 17.6 eller ka det er.. kompis av meg har 17.6 og han har litt større ladder ja det er vel 4-5 forskjelige typer. 65w, 90w, 120w og 150w. + en rar sak til ux31e maskinen. Men etter det du oppga på den gamle laderen din og litt google søk har jeg kommet frem til at det er en 90W laderen med rund plugg gul inni er den orginale til pcen din. Lenke til kommentar
Internation Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Eg bestiller no en slik : http://altitec.no/pc-lader-til-pc-ac-adapter-asus-90w-19v-2-5x5-5-mm-m-vinkelplugg.html?modell=Asus_A52JB Det er ''laddaren'' til brormin, og den passer min. Og det stemmer vell med det du og sier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå