trhg Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei, Jeg hjelper en liten bedrift med IT. Og de skal kanskje gå til innkjøp av ny hardware. Så trenger noen råd om hva de evt trenger. Det serveren skal kjøre er følgende: Mamut Business Software AD,DNS,DHCP Exchange Serveren må også kjøre SQL 2008 ++ med tanke på at mamut skal flyte bedre. Alle erfaring / forslag blir satt pris på ! Lenke til kommentar
arnov68 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg ville ha brukt 2 servere 1 server for AD,DNS,DHCP, Exchange 1 server for Mamut Busniess software, SQL 2008++ Lenke til kommentar
DCG Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Best practice ville vært å delt opp i tre servere, en for AD og DNS, en for Exchange og en for Mamut/SQL. (Faktisk burde SQL også vært egen). Spesielt det å blande Exchange og en SQL-server tror jeg er uheldig med tanke på ressursforbruket begge to har. AD bør også separeres for å unngå problemer med denne i fremtiden (AD kan være forferdelig å fikse/rydde opp i). Har du vurdert f.eks. VMWare eller Hyper-V for å virtualisere på en fysisk boks? Det koster mer, men er en bedre løsning enn å kjøre alt på en. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Støtter forslaget om å også ha SQL på egen server, da det er lurt å oppbevare databaser på egen server, samt klient på en annen. Jeg vet ikke hvor stor denne bedriften er men du kunne jo kjørt 4 virtuelle servere på en maskin, dette krever dog god hardware(dyrt), samt en del lisenser som heller ikke er billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå