Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppkobling i DC++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan også høres ut som om du sitter back en firewall og må aktivere "passive mode". I korte trekk betyr det at du ikke får lastet ned fra andre som også sitter med passive mode, men at du i det minste får programmet til å fungere og kan laste ned fra folk som sitter i "active mode"

Lenke til kommentar

Under settings-General-"Connection settings" står du som Active eller Passive?

Om du står som active må du ha en oppdatert ekstern IP, og en port. Dette trengs ikke om du er passiv. Om du nå er aktiv, så prøv å være passiv. Om det funker så må du sette i den nyeste IP en din(den kan du finne f.eks her), og du må forwarde noen porter. Det er en litt mer avansert funksjon, som avhengier av ruteren din. Om du ikek bruker noen ruter kan du la være å sette i noe der(mange "bredbånsmodemer" som du får av internettselskaper er egentlig en ruter).

Lenke til kommentar
:)

funker nå, men ikke med alle brukerne. står som passive.

Yepp, som jeg sa det.

problemet er bare at du begrenser mulighetene dine enormt ved å gjøre det på denne måten. de fleste som har muligheten til det, fikser det slik at man er i active mode hele tiden.

åpne port i modemet, skriv inn ip'en din, og vips.. active mode. det er et tonn med andre poster om akkurat dette, så det er bare til å søke.

Lenke til kommentar
:)

funker nå, men ikke med alle brukerne. står som passive.

Yepp, som jeg sa det.

problemet er bare at du begrenser mulighetene dine enormt ved å gjøre det på denne måten. de fleste som har muligheten til det, fikser det slik at man er i active mode hele tiden.

åpne port i modemet, skriv inn ip'en din, og vips.. active mode. det er et tonn med andre poster om akkurat dette, så det er bare til å søke.

Hvordan gjør jeg dette? :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med dette. Men så vidt jeg vet har jeg satt det opp riktig.

Download port er 1962, som er forwarda fra routeren og type tcp

Search port er 1963, som er forwarda som type udp

Ingen firewall i aksjon (har lasta ned zonealarm, men har ikke gidda konfigurere det enda. Det første som skjedde når jeg startet det var at den sperre internetten, og stoppa ftp-aktivitet. Da ble jeg litt oppgitt og avliva den :) )

Internet IP address er satt til WAN IP'n min.

Det retten og sletten fungerer ikke. Det burde jo gjort det, synes jeg.

Ruteren er en Dell Truemobile 1184. Skal sjekke etter Firmware upgrades i morgen.

Forresten, hva om jeg slipper opp for felter for port forwarding? Jeg antar at jeg sliter da? Det holder for øyeblikket med 2 maskiner, men hvem vet i fremtiden? Ganske teit å legge inn sånne unødvendige begrensninger altså...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...