Gå til innhold

Regler ved bestilling av sverd fra USA

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe sverd, som er helt lovlig i Norge. Dette selges også her i landet, f.eks. på www.topsecret.no. Jeg vurderer å legge inn en bestilling på www.knifecenter.com da jeg kan spare et par tusenlapper på dette (selv etter at frakt, moms, fortollingsgebyr etc. er betalt, da jeg uanset vil kjøpe andre kniver herfra). I tillegg er det bedre utvalg hos knifecenter.

Det er på det rene at varen kan eksporteres fra USA og importeres lovlig i Norge, men jeg er usikker på hva som kan skje på veien. Det er også vanskelig å vite hvilke land sendingen vil gå gjennom (Tyskland, Frankrike etc?), og det er noen land hvor slike sverd er ulovlige. Kan dette skape problemer på veien? Vil varer som er ulovlige i et land kunne fraktes gjennom dette landet når det bare er på gjennomreise? Er det noen EU/EØS-regler som påvirker dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei på deg! Dette kan jeg svare på :grin:

Transittland er ikke noe problem da varene ikke skal fortolles inn i transittlandene. Det er derfor bare eksportregler i avsenderlandet og importregler i ankomstlandet som har betydning.

Lykke til med sverdkjøpet :thumbup:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...