Gå til innhold

Gamer + Redigerings PC

Anbefalte innlegg

post-143544-0-62760400-1338562264_thumb.jpg

Joda, jeg veit, det "lønner" seg ikke å kjøpe denne pc'n her, men jeg bryr meg ærlig talt ikke. Sikkert mange som sier at GTX690 er ikke vits osv osv, men jeg lurer på om dette vil fungere sammen? Har 20K å bruke på PC, og da skal jeg jammen meg bruke 20K :)

Alt av feedback takker jeg masse for!

PS: Har mange harddisker, derfor kun 120 SSD på denne bestillingen.

Takk!

Endret av RBNorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post-143544-0-62760400-1338562264_thumb.jpg

Joda, jeg veit, det "lønner" seg ikke å kjøpe denne pc'n her, men jeg bryr meg ærlig talt ikke. Sikkert mange som sier at GTX690 er ikke vits osv osv, men jeg lurer på om dette vil fungere sammen? Har 20K å bruke på PC, og da skal jeg jammen meg bruke 20K :)

Alt av feedback takker jeg masse for!

PS: Har mange harddisker, derfor kun 120 SSD på denne bestillingen.

Takk!

Ut ifra det jeg ser så er det bra, vent til Olestokk/Arni90 ser det..de vet mer enn meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får neepe plass alt det der i et mini tower!

GTX 690 kortet får plass, er litt usikker på phanteksen, men en Noctua NH-D14 skal passe.

Det om GTX 690 er nødvendig eller ikke kommer an på skjermen, har du en 2560x1600/1440 skjerm er ned nødvendig for enkelte spill. Har du en 1920x1200/1080 skjerm er det langt fra nødvendig. Men det er jo dine penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg dette kan bli ustabilt når man skal ha såpass kraftige komponenter i et minitower , da vil man få høy varmeutvikling og sannsynligvis viftene kjørende på 100% om det i det hele tatt er stabilt.

Anbefaler at du velger et noe større kabinett som gir god luftflyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

post-143544-0-58731700-1338569931_thumb.jpg

Da har jeg gått over til en

1. FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 TITAN fra FRACTAL DESIGN DEFINE MINI MINITOWER M-ATX BLACK
  2. ASUS RAMPAGE IV FORMULA X79 S-2011 ATX fra ASUS RAMPAGE IV GENE X79 S-2011 M-ATX

Olestokk; det var jeg faktisk ikke klar over. Men jeg har bare så jævlig lyst å skaffe en GTX 690, og jeg skal være helt ærlig, det er bare for at jeg kan kunne si: "jeg har en GTX690." Høres sikkert jævlig dumt ut....

Malvado: Faktisk helt enig med deg, kunne blitt litt "toasty" i den lille casen, men hva tenker du nå?

PS: Funker de rambrikkene på dette kortet og med den kjøleren?

Endret av RBNorway
Lenke til kommentar

Ser ut som du har 10mm (dvs nesten 1cm) til overs med plass til skjermkortet, det betyr med andre ord at det kan bli trangt i forhold til kabling.

Husk målene på skjermkortet er 280mm X 100mm X 39mm .

Hovedproblemet slik jeg ser det er tilgjengeligheten på kortet og ikke minst pris / ytelse faktoren.

Skal du ha det beste så er nok kun 690 der akkurat nå, men min mening er at man kommer langt med feks 670.

Mener minnebrikkene skal passe med kjøleren , litt usikker så du må nesten dobbeltsjekke høyden på dem og dimensjonen på kjøleren i forhold til ram clearage.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver å finne ut om PHANTEKS PH-TC14PE passer i en Fractal Design R3, men finner ikke helt ut av det. Må vel sikkert ha low profile rambrikker. Noen som veit om denne kjøleren passer i FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3-casen?

Lurer også på hva slags type ram jeg burde kjøpe til denne? Hva mener de med CL9?

Kan jeg bruke denne?

http://www.dustinhome.no/product/5010639071/kingston-ddr3-hyperx-16gb-2400mhz-cl11-4x4gb/#intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av RBNorway
Lenke til kommentar

Ser ut som det blir problematisk, I alle fall i følge denne tråden : http://freak.no/foru...ad.php?t=221810

CL9 er selve forsinkelsen på minnet , feks er 1600 CL9 bedre enn 1600 CL10 , selv om ikke forskjellene i dag er relativt beskjedne.

Takk for den, har brukt hele dagen på å tenke hva jeg skal gjøre ang skjermkortet, og er faktisk helt enig med dere alle. Går heller for en GTX680, har bytte over til Noctua, og kjøpt med en mekaniskharddisk også(de har hjemme er nesten 5-6 år gammle)

Kjøpt noen vifter til kabinettet, og en nice tastaur også.

post-143544-0-37162400-1338637131_thumb.jpg

Hva tenker du Malvado? Alt passer vel nå?

Takk igjen for alt av feedback :) Kunne ikke gjort dette uten dere!

Endret av RBNorway
Lenke til kommentar

Tja , mener at du ikke får så mye ekstra ytelse ved å kjøre 2400mhz minne, jeg hadde heller valgt disse LP brikkene

Når det gjelder skjermkortet så vil nok de fleste være enige med at det er bedre å gå for et 670 som er tilgjengelig i dag enn å måtte vente ekstremt lenge på et 680 , ytelseforskjellen er ofte kun 5% og man henter det som regel inn ved å overklokke (jo bedre pcen din er kjølt jo mer sannsynlig er det at kortet vil få bedre ytelse under Speedboost ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...