indahla Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Vurderer å kjøpe en skjerm til bruk med Windows 8. Skal da selvsagt ha en skjerm med touch-screen og har sett på Acer T231Hbmid (http://www.prisjakt.no/product.php?p=674373). Noen som har erfaring med denne skjermen? (og kanskje med den og Windows 8) Hvordan kobles skjermen til PC'en? USB? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Har kun prøvd HP sinde touchskjermer, på (win 7) og selv om det var artig å leke seg med det så var det langt fra praktisk. Er derfor generelt ekstremt skeptisk til å bruke touch på pc. Har også generelt dårlige erfaringer med acer, så for min del blir det dobbelt negativt. Innstallering leser man om her: http://www.microsoft.com/dynamics/rms/using/zsheet_touchscreen.htm men der er altså usb og dvi/hdmi/displayport Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ville ha ventet til nærmere lansering av Windows 8, produsentene har garantert produkter på gang som er designet for Win 8. Enig med Ankh, no Acer 4 me either Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Slik det er nå så er jeg generelt skeptisk til å bruke win8 på stasjonære og laptoper. Med mindre jeg har misforstått noe, så ser det både stygt og tungvint ut. På nettbrett og mobiler kan det fungerer bra, da både skjerm og layout er optimalisert for touch. Det slår meg jo også at det som ikke har fungert på win phone 7.5 nå skal spres på alt, så blir intr. å se. Slik jeg ser det så er win 8 laget for de som innstallerer uten å brys seg om å organisere og systematisere og som bruker default på alt og er vokst opp med touch og slikt. Eldre som sortere i mapper og lager egne installasjonsmappesystemer med f.eks spill i en spillmappe, mediaplayerne i egen mediaplayermappe osv vil gå en kaotisk tid i møte hvor gamle vaner må brennes. Synes også at det vil bli mer kaotisk når man er vant med å ta hensyn til installasjonsvalg og f.eks lar være å legge inn verktøylinjer og hjelp på absolutt alle tenkelige språk. Mye vil bli default, og ser for meg 30-40 verktøylinjer i nettleseren, touchikoner hvor spill, mediaplayere, programmer, nettlesere, addins, osv ligger hulter til bulter, og at man de neste året får masse programmer som krasjer metro fordi ikoner og slikt ikke funket helt med metro. Ser også med skepsis på når skjermkortdrivere osv skal lages for touchskjermer, og hvorvidt det får konsekvenser for vi som ikke har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå