Goodfella93 Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg har lasta ned en helt vanlig film som var i 3D-format og har et par 3D-briller, men det funker ikke? Hva kan jeg gjøre for å få sett 3D film, er det i det hele tatt mulig? Btw skjermkortet mitt: Intel Core i5. Skjermen min er en Benq LCD monitor Håper noen har noe tips:-) Endret 1. juni 2012 av Figaro_ Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) * Hva slags 3D format var det på filmen ? SBS (to bilder "Side by Side") er det vanligste. * Hva slags 3D briller har du ? røde/blå ? Som brukt på kino ? Fulgte med monitoren ? BTW: Intel Core i5 er en CPU ikke et grafikkkort, men den kan ha innebygd grafikk også, da heter det HD3000 eller noe lignende. Endret 1. juni 2012 av Topguy Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 Må nok skuffe deg med at dette ikke lar seg gjøre før du investerer et par tusen. Du trenger en egen 3D skjerm, samt briller laget for denne typen skjerm. I tillegg krever disse løsningene nokså mye av grafikkortet ditt, slik at det kan hende du trenger et nytt grafikkort også. Jeg anbefaler å droppe det og fortsette med 2D i en del år til. Lenke til kommentar
Goodfella93 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 Må nok skuffe deg med at dette ikke lar seg gjøre før du investerer et par tusen. Du trenger en egen 3D skjerm, samt briller laget for denne typen skjerm. I tillegg krever disse løsningene nokså mye av grafikkortet ditt, slik at det kan hende du trenger et nytt grafikkort også. Jeg anbefaler å droppe det og fortsette med 2D i en del år til. Ok, jaja men takk for utfyllende svar:) Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2012 RaaneHolmg har rett i at 3D kvalitet tilsvarende det på kino er ikke så lett å få til uten riktig utstyr. http://3dtv.at/Products/Player/Index_en.aspx Denne softwaren her kan derimot spille av SBS formatet på en måte slik at det fungerer med de gode gamle "rødt-glass/blått-glass" 3D brillene. Den støtter også andre typer "anaglyphe" briller. (andre fargerfiltere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå