knutinh Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg er klar for NAS. Jeg vil i utgangspunktet ha en lokal filserver som er "always on" som tilbyr filer (foto, musikk og film) for andre enheter på et gigabit ethernet/trådløst. Dessuten har jeg en Logitech squeezebox radio som jeg vil serve. Man får alltid for lite plass, men jeg håper at 2 driver er nok inntil videre (disse kan vel alle oppgraderes til minimum 2x3TB?). Speiles typisk diskene for økt robusthet? Tid og tålmodighet er en mangelvare. Hvilket produkt lar meg komme dit jeg vil med et minimum av fikling? Siden Logitech tilbyr formell støtte for Netgear ReadyNAS så virker det som et fornuftig sted å starte? http://en.wikipedia.org/wiki/Logitech_Media_Server#Server_hardware_and_plugins -k Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg kjører 2 NAS fra Netgear, en Duo og en NV+ og er strålende fornøyd med begge. Men man skal være klar over at hvis man har spesielle krav til oppsett så er ikke softwaren i disse boksene spesielt intuitive, og det krever at man har en grunnleggende forståelse for filsystemer og bruker/gruppe oppsett. Har man krav til hastighet så kan det også være grunn til å velge noe annet enn Netgear da de er tregere enn konkurentene. Men de er jo også billigst i klassen så at man får det man betaler for er helt klart gyldig her. Hvis du ikke har spesielle krav til hastighet på filoverføring, og du har kompetanse på grunnleggende oppsett av brukere/grupper så er Netgear veldig bang for the buck. Hvis ikke så ville jeg gått for Synology eller QNAP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå