Gå til innhold

jaok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spis flere karbohydrater, da langvarige. Du burde nok også få i deg proteinpulver og evt. weight gainers.

Edit: Er også noe vanskelig å si hva du skal spise når jeg ikke vet hvor mye muskler du vil legge på deg, og hvor mye du vil veie. Men jeg ville hvertfall vært mye sulten med det kostholdet de. Er ingen kostholdsekspert selv, men du burde spise grovbrød/knekkebrød med makrell i tomat eller leverpostei, drikke melk, kjøpe sånn frokostblanding som er 97%fullkorn(Weetabix) eller havregrøt, evt. kostilskudd som proteinpulver og også frukt og grønnsaker (bra etter trening). Prøv også å spis 5 ganger om dagen. Fikk en mal til kosthold av en på forumet her, kan sikkert sende deg den hvis du ønsker det.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg spise mere karbohydrater, og hvorfor proteinpulver i tillegg? Spiser jo en del proteiner fra før av.

Karbohydrater er viktig for å få energi gjennom dagen, videre så blir også karbohydrater omgjort til glukogen (hvis jeg ikke husker feil) som er viktig for muskelvekst.

Som sagt så er det vanskelig å si for meg når jeg ikke vet hvor mye du vil legge på deg. Men når jeg ser på vekta di så skal ikke du være redd for å spise for mye, spesielt hvis du trener ved siden av.

Du kan også gå på melk.no og teste ut frokosten din. Den viser deg hvor mange næringstoffer og energi du får i deg, også får du feedback om hva du burde endre på.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Jeg vil få en stram kropp, og få synlige muskler (men ikke noe bodybuilder-ish!).

Mere enn jeg hadde da jeg var normalvektig. =)

Hehe neida, du vil ikke få noen bodybuilder kropp av et slikt kosthold. Bare å trene styrke det, du kan også trene volum uten at du blir en bodybuilder. Bare følg tipsene lenger opp (editen i min første post) og sjekk ut melk.no. Du må nok også trene kardio for å være slank og få synlige muskler, så skjønner ikke hvorfor du ikke får i deg karbohydrater og eventuelt kosttilskudd (overflødig med proteinpulver blir uansett skilt ut i urinen), du kan vinne mye mer enn du kan tape :)

EDIT: Hvor høy er du?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Jeg vil få en stram kropp, og få synlige muskler (men ikke noe bodybuilder-ish!).

Mere enn jeg hadde da jeg var normalvektig. =)

Hehe neida, du vil ikke få noen bodybuilder kropp av et slikt kosthold. Bare å trene styrke det, du kan også trene volum uten at du blir en bodybuilder. Bare følg tipsene lenger opp (editen i min første post) og sjekk ut melk.no. Du må nok også trene kardio for å være slank og få synlige muskler, så skjønner ikke hvorfor du ikke får i deg karbohydrater og eventuelt kosttilskudd (overflødig med proteinpulver blir uansett skilt ut i urinen), du kan vinne mye mer enn du kan tape :)

EDIT: Hvor høy er du?

Har en slags sperre psykisk hvor jeg ikke tillater karbs fra andre kilder enn grønnsaker, så da får jeg evt spise ENDA mere grønnsaker... =P

Er 158 cm. :blush:

Lenke til kommentar

Har en slags sperre psykisk hvor jeg ikke tillater karbs fra andre kilder enn grønnsaker, så da får jeg evt spise ENDA mere grønnsaker... =P

Er 158 cm. :blush:

Skjønner at det kan være et problem, men du burde få det i deg. Kjøp Weetabrix som jeg sa til deg. Og du burde få i deg proteinpulver etter trening, men ser nå at du får i deg rimelig mye proteiner fra før av (tok testen for deg, regnet med at du var 160cm). Og den viser at du får i deg for lite karbohydrater og kalsium. Uansett som jeg sa så kan burde du ikke være redd for å få i deg for mye energi nå i starten, spesielt hvis du trener ofte.

Når det kommer til trening, hvor ofte trener du? Og hva trener du?

Lenke til kommentar

Og tenker på den her når du sier du er redd for å bli en bodybuilder:

post-258540-0-09820000-1338555183_thumb.jpeg

Du har rett og slett mer østrogen enn testosteron enn det jeg har (og gutter/menn generelt) dermed hvis du går naturlig så vil du ikke få store muskler, men vil heller få en slank/sexy kropp ;)

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Det er bra at kostholdet er så sunt og proteinrikt som det er, men du bør spise litt mer og du bør også få i deg karbohydrater. Spis for eksempel 3 brødskiver til lunsj i tillegg til det du allerede har satt opp og en banan før trening. Du må spise noe karbohydrater for å ha energi til å trene optimalt, og du bør ha et energioverskudd hvis du skal ha framgang. Da bør ikke alle karbohydratene komme fra grønnsaker. Spis gjerne mer enn det også, hvis du klarer. Proteinpulver trenger du ikke.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...