Gå til innhold

to gtx 580's og amd 1075t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med så mye potensiell varme i loopen - størst mulig. En grei tommelfingerregel er 1 x 120mm radiator pr større varmekilde (CPU/GPU) og med en hexacore i loopen kan du likså godt legge på til 480 mm av god kvalitet med en gang. Ta gjerne en ekstra 120 mm også hvis du har plass/råd.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for 60 mm tykkelse uansett, bare for å være på den sikre siden. Dog, jeg liker stille systemer så jeg går heller for litt for mye enn litt for lite.

En annen ting som kan være verdt å tenke på er hvor mye støy du kan tolerere. Noen radiatorer er laget for stille systemer og svake vifter og vil ikke vinne særlig mye på kraftigere vifter, mens andre trenger kraftigere saker for å yte sitt beste. Black Ice SR1 og Thermochill er gode eksempler på førstnevnte, mens Black Ice GTX-serie er et ganske godt eksempel på sistnevnte.

Lenke til kommentar

så denne kan være bra for sstille vifter?

https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x120-60?category_id=178

enn hva med denne da

https://www.techbay.no/product.html/techbay-radiator-extreme-4x120-45

men vist jeg hadde valgt den siste, så sku jeg montere en 240 rad inne i kabinettet, denne tenkte jeg da på

https://www.techbay.no/product.html/techbay-radiator-standard-2x120-30 med den nevnt over

Lenke til kommentar

Den første du linket til er tilpasset stille vifter ja. De to andre er tilpasset kraftigere vifter pga antallet kjølefinner pr tomme (FPI, fins pr inch), som Techbay har vært så vennlige å opplyse om.

Generelt sett betyr flere kjølefinner pr tomme at radiatoren blir "tettere" og at det dermed kreves mer kraft for å dytte luft gjennom den. Min helt personlige oppfatning er at alt opp til ca 10 FPI sikter seg inn mot stille systemer, mens det over begynner å generere mer støy.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det beste for deg er å sette sammen et oppsett selv. Bare du vet hvordan du vil at herligheten skal se ut, hva som ev. må tas hensyn til inne i kabinettet og hvor du vil legge deg prismessig. Du må regne med å betale rundt 4000kr for et solid oppsett.

Prøv og se hva du får til så kan jeg alltids hjelpe deg hvis det er noe du ikke skjønner.

Lenke til kommentar

Det beste for deg er å sette sammen et oppsett selv. Bare du vet hvordan du vil at herligheten skal se ut, hva som ev. må tas hensyn til inne i kabinettet og hvor du vil legge deg prismessig. Du må regne med å betale rundt 4000kr for et solid oppsett.

Prøv og se hva du får til så kan jeg alltids hjelpe deg hvis det er noe du ikke skjønner.

du kan jo sjekke no, om ka du syns om vannkjølinga
Lenke til kommentar

Hvilke GTX580-utgaver er det du har? Er du sikker på at GPU-blokkene passer?

Det ser stort sett fint ut, men på pumpa må du bruke 1/2"ID til 3/8"ID overganger. Hvis du dypper slangen i kokende vann så kan du nok klare å skvise 3/8" over 1/2", men det kan bli litt prakk. Eventuelt så kan du forsåvidt bare bytte ut slangen og niplene til 1/2". Åtte nipler blir også litt knapt med mindre noen medfølger blokker ol, men det tror jeg ikke er vanlig med EK-utstyr. To nipler per blokk/radiator og to-tre på reservoaret= 10-11stk. Sorry, med to skjermkort så bruker du heller en bro.

Det er veldig liten vits med push/pull på en radiator med så lav finnetetthet. (Syv finner per tomme) Viftene er heller ikke mye å skryte av. Dropp push/pull og kjøp heller fire Scythe Gentle Typhoon AP-15. De shroudsene har heller ikke mye for seg.

EN-nikkel er også litt bortkastet med mindre man har plexitopp på blokkene. Vanlig acetal/kobber gjør en like god jobb og koster dessuten noen kroner mindre.

Ellers ser det fint ut. Jeg ville muligens vurdert en pumpe/reservoar-kombo, men det får være opp til deg.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...