corre Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg skal reise noen uker utenlands hvor det skal fotograferes og filmes. En del av denne reisen vil foregå i urolige grenseområder og steder med stor fattigdom. Tanken på at bilder kan gå tapt tærer på meg og jeg prøver å finne en webbasert løsning for midlertidig lagring av rawfiler og filmklipp. Jeg har null erfaring med annet bruk av nettet annet enn hverdagsurfing. Har prøvd å søke etter passende tjenester, men finner ingen jeg føler passer. Jeg kommer ikke til å ha med meg laptop, men benytte meg av pcer fra hotell og cafeer så det går ikke med løsninger som krever innstalasjon av programmer. Hver bildefil er 25-30mb, filmklipp vesentlig større. Er klar over at internetthastigheten hvor jeg er kan bli en flaskehals, da må jeg rett og slett ta en online backup av det viktigste. Noen anbefalte løsninger? Jeg er forbered på å betale for en slik tjeneste. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Dropbox er en ganske god tjeneste. Og det finnes en opplastnings applikasjon som er portable, mao den kan ligge på minnekortet ditt eller på en usb-sticke og krever ikke installasjon. http://nionsoftware.com/dbpahk/ I tillegg kan du laste opp via web-sidene deres selvfølgelig. Endret 1. juni 2012 av Topguy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå