Niklasp Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Designer forteller om alt fra menyoppsett til utseende. Slik blir IKEAs nye TV Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Lurt konsept! At ikke Sony eller andre som sliter med tv-markedet kaster seg på dette? Det kan fort bli en kjempesuksess for folk som tror/vet det er billig og bra.. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Så Louis Theroux designer TV-apparat nå om dagen. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Folk har jo tenkt på dette før (som svar svensken spør "hvorfor ingen har tenkt på det før")... 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 ExcaliBuR: TVenen der er jo intigrert direkte i møblene, noe som gjør dem ubrukelig med mindre du skal sitte på gulvet. Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt. 2 Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 bare IKEA hadde landet en avtale med samsung eller en annen stor tv produsent så hadde dette vært strålende 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 ExcaliBuR: TVenen der er jo intigrert direkte i møblene, noe som gjør dem ubrukelig med mindre du skal sitte på gulvet. Det fantes flere forskjellige modeller og typer. Dette var bare et par eksempler. 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Kommer den levert flatpakket som alt annet fra Ikea? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 bare IKEA hadde landet en avtale med samsung eller en annen stor tv produsent så hadde dette vært strålende Det er vel nettopp det IKEA har gjort, siden det er TCL (verdens 6. største TV-produsent) som lager dritten, uten at jeg tror det gjør det noe mer strålende. Konseptet er uansett håpløst. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt. 6500 spenn er billig når du får tv, anlegg med subwoofer og tv-bord/møbel alt i ett. Miljøvennelig? dette er mer miljøvennlig siden skjermen integreres i møbelet. Mindre materialer går bort da, enn om man har en tv som man setter oppå et separat møbel. Og hva vet du om at skjermen ikke kan byttes senere? Dette er jo et byggesett, no? Jeg synes dette er billig, genialt og ressursbesparende (derav miljøvennlig). Når tv'n min konker en dag, stikker jeg på ikea. Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt.6500 spenn er billig når du får tv, anlegg med subwoofer og tv-bord/møbel alt i ett.Miljøvennelig? dette er mer miljøvennlig siden skjermen integreres i møbelet.Mindre materialer går bort da, enn om man har en tv som man setter oppå et separat møbel.Og hva vet du om at skjermen ikke kan byttes senere? Dette er jo et byggesett, no?Jeg synes dette er billig, genialt og ressursbesparende (derav miljøvennlig).Når tv'n min konker en dag, stikker jeg på ikea. Jeg så ikke at det stod i artikkelen at prisene starter fra 6500 kroner og oppover. I videoen sier dem at hele oppsettet koster 1400 euro, noe som jeg ikke syns var superbillig i forhold til det man får i dag. En 40" får man til 3000 kroner, Blu-ray og høytalere koster 500 kroner hver for seg. TV-benk får man til 1000 kroner på Ikea. Det blir 5000 kroner for noe som sikkert er like bra som det i Ikea sin pakke. Når det kommer til miljø, så er det sikkert mange som velger å bytte ut hele pakkene i stedet for å oppdragere deler av produktet. Målgruppen er jo de som er redd for å tukle med elektronikk. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt.6500 spenn er billig når du får tv, anlegg med subwoofer og tv-bord/møbel alt i ett.Miljøvennelig? dette er mer miljøvennlig siden skjermen integreres i møbelet.Mindre materialer går bort da, enn om man har en tv som man setter oppå et separat møbel.Og hva vet du om at skjermen ikke kan byttes senere? Dette er jo et byggesett, no?Jeg synes dette er billig, genialt og ressursbesparende (derav miljøvennlig).Når tv'n min konker en dag, stikker jeg på ikea. Jeg så ikke at det stod i artikkelen at prisene starter fra 6500 kroner og oppover. I videoen sier dem at hele oppsettet koster 1400 euro, noe som jeg ikke syns var superbillig i forhold til det man får i dag. En 40" får man til 3000 kroner, Blu-ray og høytalere koster 500 kroner hver for seg. TV-benk får man til 1000 kroner på Ikea. Det blir 5000 kroner for noe som sikkert er like bra som det i Ikea sin pakke. Når det kommer til miljø, så er det sikkert mange som velger å bytte ut hele pakkene i stedet for å oppdragere deler av produktet. Målgruppen er jo de som er redd for å tukle med elektronikk. Men du er vel enig i at materialforbruket på et intigrert system med tv, høytalere og tv-bord er lavere enn om man kjøper alt separat? Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 De eneste materialene som blir spart er plastikken som vanligvis er rundt høytalerne, og blu-ray-spilleren. Kanskje det er noe jeg overser her? Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Men du er vel enig i at materialforbruket på et intigrert system med tv, høytalere og tv-bord er lavere enn om man kjøper alt separat? Hvordan går det ann å være enig i det? Om man kjøper, eller bygger seg en skikkelig benk kan den vare livet ut. Her må derimot hele stua byttes ut når tven skal oppgraderes. Det hjelper ikke at fremtidige IKEA TV er bakoverkompatibel, med tidligere IKEA TV-benk, mulighetene er der for at i fremtiden ønsker en samsung, og da må altså hele stua ut... Jeg forstår heller ikke hva du mener. Er dette miljøvenlig fordi man sparer materialet som går med i å produsere veggoppheng, eller TV-fot? Virkelig!? Jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne ta av skjermen på ikea-tv'n og bruke det som tv-bord med intigrerte høytalere, bluray-spiller osv. dersom man vil få en bedre skjerm. Så ja, dette vil redusere materialforbruket noe. Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne ta av skjermen på ikea-tv'n og bruke det som tv-bord med intigrerte høytalere, bluray-spiller osv. dersom man vil få en bedre skjerm. Så ja, dette vil redusere materialforbruket noe. Hvor nyttig er bordet da? Hva når Blueray-spilleren skal ut? For meg blir dette like verdiløst som å benytte tv-en ExcaliBuR postet som kommode... ..eller lampebord, for å være diplomatisk. Hvordan vet du at ikea-tv'n ikke kan oppgraderes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå