Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra 2000mod Motorvarsellampe +++ Noen som kan svare en dame på dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Opel Astra 2000mod (stasjonsvogn om det spiller en rolle) som jeg har fått noen problemer med. Kanskje noen her kan være behjelpelige med å peile ut hva dette kan være?

Saken er følgende: Jeg starter bilen, motoren er kald etter å ha stått en tid. Går kjempe fint ikke noen problemer og ingen varsel lamper lyser. Jeg kjører gjennom byen (Oslo) dette foregår oftest på ganske lave gir pga kø og lignende, etter en liten tids kjøring begynner motorvarsel lampen å lyse (den gule), da ser jeg at motoren har nådd 90 grader. På dette tidspunktet kjenner jeg at motoren og hele bilen rister mer og motoren brumler, samtidig som gasspedalen ikke tar ordentlig. Det rykker og napper litt. Man kommer seg liksom ikke noe sted, det går veldig sakte og man må ruse motoren. Giringen i seg selv går helt fint, men gassen tar ikke. Er jeg heldig og får kjørt bilen en tid i 5gir ser jeg at motoren blir kjøligere. Disse problemene er ikke å merke i høyhastighet (type 60-70km og oppover).

Har skiftet tennplugger etter å ha blitt rådet at det var dette som kunne være problemet. Alt er som det var med lampe osv. Ingen forskjell. Prøvde også å ha på dette som blir kalt dyserens i bensintanken etter at det ble meg fortalt at dette kunne også være problemet. Ingen forskjell.

Så.. er det noen her som har peiling på hva dette kan være?

Hadde satt kjempe stor pris på noen tilbakemeldinger da jeg er helt grønn på bilmotorer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tennpluggene er nok en svært lite sannsynlig årsak til symptomene, og det kan fort bli dyrt for deg å bytte deler i blinde. Hver gang den gule motorlampen lyser, lagres feilkoden(e) som er årsaken. Stikk innom et Opel-verksted og få de til å lese ut feilkodene, de vil sikkert kunne gi deg prisoverslag for løsning.

Så lenge den gule lampen lyser, går motoren i "nødmodus", og den vil da kunne oppleves som du beskriver. Hvilken motor har du i bilen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...