Gå til innhold

Harddisk crash - hjelp til å finne recovery program

Anbefalte innlegg

Hei,

Den eksterne harddisken min klikket og jeg trenger hjelp til å finne et bra data recovery program.

Disken er av typen Lacie mobile disk 320gb, usb 2.0.

Den er et par år gammel og har fungert utmerket helt til nå. Har som alle andre aldri giddet å trykke på "sikker fjerning av maskinvare", bare dratt kabelen rett ut. Dette straffet seg tydeligvis tilslutt, så nå er alt på harddisken borte. Går fint ann å gå inn på den men filene er borte?!?! Har ikke gjort noe med den i ettertid.

Har søkt i timesvis på forum etter lignende saker men det finnes så mange harddisker på markedet og så mange som har problemer at det er umulig å finne frem.

Jeg har lest meg frem til at et recovery program kan gjøre susen? Er en del som poster forskjellige firma som gjør jobben, men jeg har ikke råd til flere tusen kroners arbeid.

Kan noen anbefale program? (som de har bra erfaring med, ikke bare tror)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagrer du data du ikke kan miste på en ekstern disk? Og kun denne?

"sikker fjerning av maskinvare" tømmer bare hurtigminnet til platene om det er noe på den.

Data lagret der forsvinner uten støm, men det er snakk om noen MB av de nyeste skrevne dataene i verste fall.

hw.no - guider- her kan du søke etter artikkler skrevet på dette nettstedet.

Du må finne et helt gratis program, de fleste lar deg scanne og viser filene så krever de 50 dollar for å få de.

Jeg brukte ( edit den under jeg mente) , den fungerte iallefall.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...