Gibos Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei Skal sette oppe en eldre pc som NAS, hvilken software kan dere anbefale? Må ikke være gratis Bør takel det meste som disse ferdigboksne på markede i dag (som feks Synology sine hjemmebokser) raid, streaming, bittorren, vpn osv osv Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg bruker bare en helt vanlig Windows 7 installasjon og så har jeg åpnet den for "deling av disker". Denne finner du lett i fra husets PC'er via utforskeren og Nettverk. Men OBS. Du må notere deg PC-navn, Brukernavn og passord Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 FreeNAS er et alternativ ja. Skal prøve det. Takk Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Openmedia vault, bedre en freenas 1 Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Openmedia vault, bedre en freenas Vet ikke hva jeg gjør feil, men installasjonen går i dass på et eller annet tidspunkt uansett hvor mange ganger jeg prøver. Har ingen problemer med FreeNAS på samme utstyr, men skulle gjerne fått omv til å funke Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Openmedia vault, bedre en freenas Valgte en litt eldre versjon, fungerer som en drøm. OpenMediaVault er det man trenger til et hjemmesnekret NAS. Anbefales Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Bra og høre Du har mange tilpassings muligheter der. Skal sette opp en omv boks i helgen faktisk. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Blir å teste ut denne i tillegg til nas4free som er den opprinnnelige freenas og ikke iXsystems sin Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Manglet freenas noe? Jeg er veldig fornøyd med freenas. Har kjørt stabilt i flere år Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Nei nas4free mangler ikke mye, men nå har jeg mistet en del TB av data grunnet ZFS. Men det er nok ikke nas4free sin feil, heller min mangel på en bedre backup strategi. Når det er sagt likte jeg godt hva jeg så i media vault og vil nok benytte de begge Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 kan etter en god del års bruk fint anbefale XP pro som NAS ++ Kjører i dag følgende tjenester på min kjære Core2Duo: - WinRoute (Windows som router) - Trådløst aksesspunkt - iSCSI - Fildeling - uTorrent (med uRemote som fjernkontroll) - Viritualisering (bare på morro/test) - Subsonic Music Streamer (PC & Android ++) - Teamspeak server - SqueezeServer for Squeezebox Radio - USB over network - FTP server - Web server - Kortdeling for satelitt (Dreambox) + egen delt harddisk for PVR funksjon (Og da har jeg tilgang til all opptak fra TV på mine XBMCer - SQL database - Remote desktop - For enkel administrasjon av serveren Denne har vært online i 4 år, med unntak av strømbrudd over 25min og større installasjoner. Ja...jeg har prøvd Freenas, men jeg fikk alltid ett eller annet problem....og ga til slutt opp... Sikkert litt min egen feil, men windows er for meg mye lettere enn både BSD og Linux... Har som sagt prøvd det meste, og endte opp med XP...skal bevege meg på 2008 r2 snart tror jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå