Gå til innhold

Latterlig drikkelov innført i New York.

Anbefalte innlegg

Det var veldig konservative tall du valgte deg. 100ml Coca-Cola er omtrent 40kcal, og reduseres det daglige inntaket med 200-400ml vil det redusere overforbruket du nevner med 15-80%.

Fordi det er fullstendig umulig at det vil redusere forbruktet med 200-400 ml per dag. Folk kjøper ikke så mye brus fra fast food kjeder og kinoer. Det vil ikke redusere forbruket av flaskebrus, fordi det er forsatt mulig å kjøpe små flasker og større flasker fra butikker. Folk drikker mest brus hjemme.

Dette kan føre til litt lavere konsum på fast-food kjeder, og kinoer. Men noen vil kompansere med å kjøpe noe annet, eller å kjøpe 2. Faktisk, så tror jeg flere steder vil inkludere to drikker på menyen, så det blir lett å bestille mer. Det gjorde de i Milwaukee, da jeg bodde der. Det sier seg selv at folk vil ikke vil redusere forbruket med 200-400 ml per dag. Jeg antok istedenfor en reduksjon på 100 ml.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA skal liksom være så bra på alt.

Egentlig så er det veldig få ting de er bra på!

Alle land har sine fordeler og ulemper men få land får så lite saklig og lite informert kritikk som USA fra Europeere. Jeg har inntrykk som en amerikaner selv at flere venter for mye og er for idealistisk når det gjelder USA. Når andre land gjør noe dumt så får de ikke det samme kraftig kritikken. Fattigdom og økonomiske problemene i EU får nesten ikke like mye kritikk som denne sags saken og egentlig har lite betydning for nordmenn selv i forhold til problemene i PIGS i EU:

Det blir som en kjendiser, venter for mye fra dem og når du får vite at de er ikke engelene du ventet, så spytter du på dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brus med sukker inneholder mange kalorier. Hvis man kan få folk til å kjøpe 0,4 liter brus til maten i stedet for 0,6, vil det være et skritt på veien, og det kan redusere kaloriinntaket noe. En kan vel nesten si at med fedmeproblemet i USA er det greit å innføre noen ørsmå restriksjoner for å beskytte amerikanerne mot seg selv. Disse kan omgås hvis man absolutt MÅ ha mer brus ved å kjøpe flere. Greit nok at folk bør ha friheten til å spise og drikke seg smellfeite, pådra seg alskens sykdommer og ødelegge helsa, men et lite spark bak har de neppe vondt av. De har åpenbart ikke evnen til å styre sitt eget kaloriinntak eller aktivitetsnivå.

Kan også legge til at forskning viser at sukkerholdig drikke er den største faktoren som bidrar til fedme i Usa. Sukkerinnholdig drikke er den "matvaren" som bidrar til flest kalorier i en gjennomsnittlig amerikaners kosthold (mer enn burger, pizza, sjokolade osv) . Det er faktiskt helt sykt at den matvaren som bidrar med flest kalorier ikke metter i det hele tatt, eller inneholder noe særlig mer næringsstoffer som kroppen trenger.

Jeg drikker kjempe mye sukkerholdig brus hver dag. Og har gjord det i mange år Men allikevel er jeg normalvektig i følge BMI. Og jeg trener ikke så enormt mye heller så der går vel hele hypotesen din i dass... Tennene derimot det går det utover.

Folk blir ikke feite av brus. De blir feite av feit mat og lite mosjon.

Og noe jeg har lagt merke til er at alle skikkelig feite personer jeg har kjent eller sett handle i butikken nesten uten unntak drikker lettbrus og ikke den sukkerholdige som jeg drikker, men det ser jo ikke akkurat ut til å hjelpe dem så mye...

Tuller du med meg? Mener du at fordi det finnes personer som drikker mye brus, og fortsatt er syltynne så kan det ikke være fakta at sukkerholdig drikke er den største faktoren som bidrar til fedme i Usa? Jeg spiser mye på Mcdonals og er tynn, så da kan det vel ikke være det heller da?

Sukkerholdig drikker bidrar til store andeler kalorier som ikke metter noen ting, og gjør det dermed meget lett å komme i overskudd av kalorier. Feit mat er hvertfall mettende og vanskeligere og overspise seg på (se ketose dietter feks)

Lenke til kommentar

USA skal liksom være så bra på alt.

Egentlig så er det veldig få ting de er bra på!

Alle land har sine fordeler og ulemper men få land får så lite saklig og lite informert kritikk som USA fra Europeere. Jeg har inntrykk som en amerikaner selv at flere venter for mye og er for idealistisk når det gjelder USA. Når andre land gjør noe dumt så får de ikke det samme kraftig kritikken. Fattigdom og økonomiske problemene i EU får nesten ikke like mye kritikk som denne sags saken og egentlig har lite betydning for nordmenn selv i forhold til problemene i PIGS i EU:

Det blir som en kjendiser, venter for mye fra dem og når du får vite at de er ikke engelene du ventet, så spytter du på dem.

Hva er egentlig motivasjonen din? Lære deg et av de minstre europeiske språkene, for så å melde deg inn på nettfora og spre pro-amerikansk propaganda. Litt rart, kanskje...

Lenke til kommentar

Hva er egentlig motivasjonen din? Lære deg et av de minstre europeiske språkene, for så å melde deg inn på nettfora og spre pro-amerikansk propaganda. Litt rart, kanskje...

Hva er motivasjonen din med å skrive mye usaklig kritikk om homofili, krigshissighet,religion....osv om USA når trådet gjelder Bloombergs drikkelov i NYC? Jeg gikk på norsk gymnasium og måtte lære litt norsk så det er ikke så rart kanskje... at jeg reagere på usaklig og irrelevante kritikk mot USA og kan litt norsk. OK å bli kritisk mot USA, det er jeg selv. Anti amerikanisme, på andre hånd er noe som er farlig for norsk samfunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brus med sukker inneholder mange kalorier. Hvis man kan få folk til å kjøpe 0,4 liter brus til maten i stedet for 0,6, vil det være et skritt på veien, og det kan redusere kaloriinntaket noe. En kan vel nesten si at med fedmeproblemet i USA er det greit å innføre noen ørsmå restriksjoner for å beskytte amerikanerne mot seg selv. Disse kan omgås hvis man absolutt MÅ ha mer brus ved å kjøpe flere. Greit nok at folk bør ha friheten til å spise og drikke seg smellfeite, pådra seg alskens sykdommer og ødelegge helsa, men et lite spark bak har de neppe vondt av. De har åpenbart ikke evnen til å styre sitt eget kaloriinntak eller aktivitetsnivå.

Kan også legge til at forskning viser at sukkerholdig drikke er den største faktoren som bidrar til fedme i Usa. Sukkerinnholdig drikke er den "matvaren" som bidrar til flest kalorier i en gjennomsnittlig amerikaners kosthold (mer enn burger, pizza, sjokolade osv) . Det er faktiskt helt sykt at den matvaren som bidrar med flest kalorier ikke metter i det hele tatt, eller inneholder noe særlig mer næringsstoffer som kroppen trenger.

Jeg drikker kjempe mye sukkerholdig brus hver dag. Og har gjord det i mange år Men allikevel er jeg normalvektig i følge BMI. Og jeg trener ikke så enormt mye heller så der går vel hele hypotesen din i dass... Tennene derimot det går det utover.

Folk blir ikke feite av brus. De blir feite av feit mat og lite mosjon.

Og noe jeg har lagt merke til er at alle skikkelig feite personer jeg har kjent eller sett handle i butikken nesten uten unntak drikker lettbrus og ikke den sukkerholdige som jeg drikker, men det ser jo ikke akkurat ut til å hjelpe dem så mye...

Om du drikker mye sukkerholdig brus og ikke går opp i vekt, så spiser du rett og slett for lite mat ved siden av. BMI er uansett en lite brukbar skala da muskler veier mere enn fett, og for oss som trener en del vil vi ligge høyt på BMI selv om prosentandel av fett på kroppen er mye lavere enn hos mannen i gata.

kroppskomposisjonsmessig vil du få mye igjen ved å bytte ut brus med vann og heller spise proteinrik mat eller sunt fett for å dekke kaloribehovet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du drikker mye sukkerholdig brus og ikke går opp i vekt, så spiser du rett og slett for lite mat ved siden av. BMI er uansett en lite brukbar skala da muskler veier mere enn fett, og for oss som trener en del vil vi ligge høyt på BMI selv om prosentandel av fett på kroppen er mye lavere enn hos mannen i gata.

kroppskomposisjonsmessig vil du få mye igjen ved å bytte ut brus med vann og heller spise proteinrik mat eller sunt fett for å dekke kaloribehovet.

Muskler veier mindre enn fett ja, men det betyr ikke at Flesvik er feit. Ikke alle har tid, eller krefter til å trene 3 ganger i uken. Hva er problemet med det. Ja, de vil leve noe kortere, men for samfunnet betyr det mindre pensjon.

Det viktigste er at man skal få bestemme hva man vil spise og drikke selv. Når man snakker om abort, så sier man ofte. Moren har en rett til å bestemme over sin egen kropp. Hvorfor gjelder ikke dette argumentet her?

Lenke til kommentar

Muskler veier mindre enn fett ja, men det betyr ikke at Flesvik er feit. Ikke alle har tid, eller krefter til å trene 3 ganger i uken. Hva er problemet med det. Ja, de vil leve noe kortere, men for samfunnet betyr det mindre pensjon.

Det viktigste er at man skal få bestemme hva man vil spise og drikke selv. Når man snakker om abort, så sier man ofte. Moren har en rett til å bestemme over sin egen kropp. Hvorfor gjelder ikke dette argumentet her?

veier mere en fett, ikke mindre. Poenget med hele posten var å påpeke at om du drikker mye brus og ikke går opp i vekt så har du både mangler ellers i kosten og du går rundt med en lite optimal kroppskomposisjon, typisk "tynnfeit der du ser normal ut men har en grei liten bulk akkurat over magen. Hele posten var ment for å belyse det han mente var uproblematisk ved å drikke mye brus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig - loven er latterlig. Men den er vel ikke innført? Ifølge Nettavisen er det bare foreslått, ikke bestemt.

Nå baserer jeg meg på en noen dager gammel kommentarartikkel i the Guardian, men jeg mener å huske at Bloombergs genistrek er at han ikke trenger å innføre noen lov.

Har jeg forstått det rett ligger det under hans vinger å endre de administrative regulativene, slik at han ikke trenger mer konsensus enn å være enig med seg selv slik at han kan beordre endringen.

Jeg kan ta feil, men det er som sagt slik jeg har oppfattet situasjonen.

Ellers kan selgerne lett løse problemet ved å selge x liter cola for 50 cent, og x liter cola med påfyll for 60 cent.

Reguleringen er tåpelig.

Lenke til kommentar

Mcfonalds selger mer fast food i Europa enn i USA idag. Stereotypene skifter nå ti europeerene

Og hva er grunnen til det? For det første, i EU bor det mellom 150 og 200 millioner flere enn i USA, i tillegg til at flere land i Europa ikke er med i fellesskapet.

I USA er det også shitloads med kjeder, mens man i Europa stort sett bare har McD, BK og KFC, med noen lokale kjeder, som Quick i Frankrike og Belgia, Max i Sverige og Hesburger i Finland.

I tillegg til at Europa er større i USA, er det færre kjeder. Kombinasjonen gjør at McD selger mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mcfonalds selger mer fast food i Europa enn i USA idag. Stereotypene skifter nå ti europeerene

Iflg. Wikipedia bor det 739 millioner mennesker i Europa. I USA bor det 313 millioner mennesker. Det bor altså dobbelt så mange mennesker i Europa som i USA.

I tillegg kommer det at USA har andre fastfood-kjeder (Burger King, Wendy's, Pizza Hut, KFC, Taco Bell) som selv om de eksisterer i Europa ikke har det samme fotfestet.

Hvem som spiser mest fast food aner jeg ikke, men jeg antar man kan sammenligne tall om hvem som spiser mest fett og kjøtt pro pers.

Lenke til kommentar

Pleier ikke fastfood-kjedene i USA å ha gratis påfyll uansett?

Når jeg var i Texas så var det gratis påfyll av brus på alle spisesteder ihvertfall. Både "fastfood" og andre spisesteder. Alkohol var det ikke gratis påfyll på tror jeg (var under 21 når jeg var der for en del år siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...