Lycantrophe Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg har følgende spørsmål: Jeg ønsker en timer som fyrer med jevne mellomrom. I ny og ne skal intervallet reduseres slik at timeren må starte på nytt. Jeg lager timeren med timer_create() og setter den igang med timer_settime(). Jeg gir timer_create() en sigevent-struct som jeg ser kan få verdien SIGEV_THREAD, slik at funksjonen som kalles idet timeren fyrer av signalet sitt kjøres i en ny tråd. På bakgrunn av beregninger som skjer i den tråden kan timeren måtte startes på nytt (med lavere verdier for intervallet). Vil denne timeren, gitt samme timer-id (det ligger lagret i klassen uansett), startet med timer_settime() dø når tråden returnerer, eller vil den leve videre slik jeg håper? Litt grovt kodeeksempel (parametere stemmer ikke, det er for å illustrere): main() { sigevent.function = calculate(); timer_create( sigevent, timer ); timer_settime( itimerspec ); /* do things */ eventloop(); } calculate() { /* do things */ /* Runs in its own thread */ itimerspec.tv_ns -= 10000; timer_settime( itimerspec ); } Edit: Dersom noe er uklart, det trengs mer eksmpler eller noen formuleringer er dårlige er det selvfølgelig bare å presisere det. Endret 1. juni 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå