Jammer Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Fikk en pm i morges angående min lille glipp på en av mine svar.(Se ovenfor): Tenkte jeg bare skulle opplyse deg om edit-knappen i og med at du er ganske ny her og alt. Kan nok redde deg fra noen flames angående post-count... Skjønner ingenting jeg. Klart, jeg er ganske fersk her på forumet, men at jeg skulle få flames pga glippen (post count) synes jeg er rart. Jeg føler selv, er ydmyk ovenfor de fleste her, at jeg begynner å få en viss innsikt i den vidunderlige overklokkingsverdenen. Det er sjelden jeg logger inn, kun når jeg føler at jeg kan være til hjelp. Hvis jeg skjønner RolloThomasi rett, så vil jeg kunne motta flames fordi jeg ikke brukte edit funksjonen, slik at mine poster kunne øke i antall, og dermed få mer respekt? Jeg vil påstå at jeg, samt tildels fUsiOn er de eneste som har svart trådstarter på spørsmålene han/hun kom med. Unnskyld at jeg sier det, men kanskje burde noen av de som har over 2000 replys blitt "flama" istedenfor, siden de ikke overhodet svarer på hva trådstarter spør om? Ikke vet jeg, jeg trodde dette forumet var for å hjelpe hverandre, ikke sende en masse interne mld om antall vifter som trådstarter har i kabinettet sitt. Jeg må ha misforstått. Jeg trodde at respekt og anseelse kom fra hva man skrev i sine mld, og ikke på antall. Hvis jeg skriver blablabla 4000 ganger, gjør det meg til konge? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 En siste ting jeg lurer på. Hva er standard settings for powersupplyen. (spenningen)Ellers Takk for all hjelpen. Huh? Skjønner ikke helt hva du mener her.. Mener du hvilke verder 3,3v , 5v og 12v skal være? Om verdiene er 0,1-0,2 mindre så har ikke det så mye å si. Spenningene er som regel riktig hvis du måler på hovedkortet med multimeter. Og Jammer, jeg skjønner ikke hvorfor RolloThomasi skal bry seg heller.. Ingen andre som har brydd seg om du hadde 2 poster etter hverandre eller noe. Tror heller ikke det er noen her som har tenkt å flame deg for og ikke ha edita men heller skrevet 2 poster. Ikke bry deg om hva RolloThomasi sier du Jammer, bare pass på at du ikke skriver for mange poster etter hverandre hvis det ikke er noen andre som har svart på en tråd. Lenke til kommentar
Jammer Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 fUsioOn: Tusen takk for støtten! zerek: det er lite du kan gjøre med spenningene i powersupply (PSU). Det har ingen hensikt i å prøve å forandre spenningene i PSU. HK'et ditt trekker den strøm det vil ha fra din PSU, og vil være fornøyd så lenge det får den påkrevde "juicen". HVIS PSU er for svak, eller den leverer for lite av enten 12 eller 5 volt (avhengig av hovedkort), så vil du få seriøse problemer med å i hele tatt få kortet til å fungere med overklokking. Selv kjører jeg med en prosessoreffekt på 67 Watt, og det er kun kjernen.(Chieftec 360W, funker for meg, men tror det er i grenseland) Å gå inn på virkemåten til en switch-mode PSU her vil være feil av meg, siden det er LENGE siden jeg lærte noe om dem. Jeg godtar PSU som den er, får jeg problemer, så skifter jeg til noe kraftigere. (Hvis jeg ikke tar helt feil, så skulle du kjøre to PSU på tilsammen 700W. Det er mer en nok til å drive selv de mest powerkrevende hovedkort/prossessor kombinasjon. Du har jo nesten plas til et peltierelement! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Håhå, på onsdag får jeg også en xp2600+ cpu. Da skal det klokkes... For de som mener xp2600+ ikke egner seg til overklokking se her Lenke til kommentar
zerek Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Liker Støy på pcen Sånn viftestøy ja.. ikke noe annet. Målte pcen med desible måler eller ka det heter. Fikk utslag på 73 av vifteståyen. :S satt inn en 12" i den å da. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Liker Støy på pcen Sånn viftestøy ja.. ikke noe annet.Målte pcen med desible måler eller ka det heter. Fikk utslag på 73 av vifteståyen. :S satt inn en 12" i den å da. :o Fy f*en.. Lenke til kommentar
Snekker¨n Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 2500 xp e bedre enn 2600 å åverklåkk så d så Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg vil bare gjøre obs på at her er en tre fire stykker som har tatt mitt nick og flamer forumet, for å se forskjell så se på dato når de er reg i forumet. Moderator er kontaktet og jeg regner med at de snart får ferie. Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg vil bare gjøre obs på at her er en tre fire stykker som har tatt mitt nick og flamer forumet, for å se forskjell så se på dato når de er reg i forumet.Moderator er kontaktet og jeg regner med at de snart får ferie. sorry to hear ...noen som er lite oppfinnsomme til eget nick (kan vel si meg enig i at det er ikkje lett å finne et, men å bare legge til en ' i en annens nick for å gjøre det enkelt, er for dumt ) vel, de burde ikkje få slippe med det så lett, hvis de lurer andre til å tru dem er en annen. slikt er dårlig gjort! Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 ps.. Det er helt umulig å si "Hvor mye kan bla bla bla klokkes" . Hvis du vil vite det, prøv deg frem Det er faktisk sinnsykt lett. Men, som sagt, les guiden min eller formann sin. (Overklokking--->Hovedkort/RAM--->Clocker's guide to NF7 1.01) Lenke til kommentar
Jammer Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 For å være helt ærlig, så tror jeg en XP2500 (Barton) med god stepping vil være mye bedre å overklokke enn en XP2600(T-Bred). (Uansett stepping). Har vært innom endel siter ang. klokking, og XP2600 ser ut til å være en "bitch" å overklokke. Har du lyst og lov og mulighet, prøv å kom deg på lista til Formann på testede XP2500 for salg. Vet det er lang kø, men det burde være verdt det. Mannen er rå! PS! (Formann: Det var utrolig dust av meg å skrive "se sigg"! Gikk opp for meg nesten før jeg så din reply. Skulle gjerne fjerna hele driten, men det er vel vanskelig uten å få med "Big Momma Yummy" (No Flame) på det.??). (Engang dust, alltid dust, med mindre man er admin da...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå