Claponio Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Hei, Jeg ble stoppet av vegvesenet for 3 uker siden. Så tok de mopeden min på tralla, og ble målt til 80km/t. Deretter klipte han av skiltene mine og anmeldte meg til politiet. Spørsmålet mitt er: Kan saken ble henlagt hvis det går en hvis tid? Og hvor lang tid må det ta evt? Eller kan jeg plutselig få vite straffen om et halv års tid? Er litt kjedelig å gå rundt å vente på bot og evt utsettelse. Noen som vet noe, så setter jeg veldig pris på det. Endret 31. mai 2012 av Claponio Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Som regel ved trimming så er det vel 4 eller 6 prikker og 4200 i bot. Tror ikke du får utsettelse. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 3 prikker og 4200 i bot. Ingen utsettelse. Du må på visning for å få skiltene tilbake. Lenke til kommentar
Claponio Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Yes, er med på den. Men kan det gå en viss tid før saken henlegges? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hvorfor skal den henlegges? De har jo bevis på at du trimmet sykkelen din. Er nok bare å betale boten og ta imot prikkene. 1 Lenke til kommentar
Claponio Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Hvis dere leser spørsmålet mitt litt mer grundig, så spør jeg verken om bot eller prikkbelastning. Den har jeg ikke fått enda. (Ja, jeg får sikkert 4200kr og 4 prikker) Det har gått 3 uker siden jeg ble anmeldt av vegvesenet, og jeg har IKKE hørt noe fra politiet siden det. SPØRSMÅLET MITT ER: Kan saken bli henlagt etter en viss tid hvis jeg ikke har hørt noe fra de? Ja eller Nei? Viss ja, så hvor lang tid må det gå? Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 er det ikke sånn at du kan nekte stortsett alt? eneste de har lov til å kreve er visning? og om det ikke er sånn så er det vell bare å tillstå på stedet om de har tralle ute.. de setter pris på at du hjelper de med jobben sin som er å stoppe andre ungdommer med å gjøre det samme som dem selv når de var på vår alder........ Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det kan bli henlagt, men det er vel snakk om 2-3 år.Du kan ikke nekte på at de har tatt deg på tralla i rundt 80 km/t. Lenke til kommentar
Claponio Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Jaja, får vel vente å se da Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 var ikke det jeg mente.. men kan du ikke nekte at de skal ta den på tralla? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Du kan vel nekte, ja, men da blir vel Politiet tilkalt. Uansett - Nekter du, så er det jo I HVERT FALL åpenbart at du har trim. Men nå er det jo forsent for deg å nekte noe som helst. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg holder på med lappen nå jeg.. men en ting jeg lurer VELDIG på.. kan man få utsettlese på Klasse B om man har trim? og kjører ANSVARLIG Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Har hørt noen få 6 måneders utsettelse, men tror det er med trim og kjøring over fartsgrensen. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 det er du kan få utsettelse selv om du kjører fartsgrensen.. men det er kun somregel når du møter en politi fyr som har våknet på feil side av senga Lenke til kommentar
Claponio Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Du har ikke lov til å nekte vegvesenet å prøve eller ta mopeden din på tralla. Politiet derimot kan du nekte Rare regler Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du får ikke utsettelse for trim. 3 prikker og 4200 i bot. Kjører du derimot over fartsgrensa i tilsvarende hastigheter som en bilist ville mistet lappen for mister du lappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå