Jonk55 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Heisan ! Lenge siden sist jeg bygde meg PC nå.... 8 år ! Pokker meg mye å velge blandt ! Er ute etter en grei Gamer som drar feks BF3 på høy oppløsning med bra FPS. PC'en skal også benyttes til litt foto/videoredigering, samt som ekstra jobb pc på hjemmekontor. Har tenkt tanken på OS på SSD, og til å begynne med en liten disk for lagring og spill (kan jo kjøpe flere disker etterhvert). Har også tenkt til å prøve litt OC på både prosessor og skjermkort, derav prosessorkjøler. Har du forslag til andre komponenter enn i dette oppsettet setter jeg stor pris på din tilbakemelding (gjerne ned i pris da jeg med dette oppsettet allerede er oppe i 10.700,-) Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Glemte å skrive en ting som jeg lurte på... Minnet jeg har satt opp her... vil det funke fint i dette hovedkortet ? Eller er jeg helt på viddene ? Har ikke tenkt til å kjøre OC på minne... Lenke til kommentar
vitty Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) SSD: Intel 520... Den du har valgt er svært upolitelig:p HDD: Green disker har vist seg å ha svært dårlig levetid. Velg heller billigste 7200 rpm:P... seagate sine er fine. CPU kjøler: Cooler master hyper 212 er best i det prissjiktet. minnet funker, men jeg ville heller valgt 1600 mhz versjonen da det er svært liten ytelsesforskjell. Spar pengene. du bør også velge LP versjon av minnet. Samme ytelse men de kommer ikke i veien for cpukjøler. Ut over det har du valgt komponenter av svært god kvalitet. Edit: LP minne Endret 31. mai 2012 av vitty Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 SSD: Intel 520... Den du har valgt er svært upolitelig:p HDD: Green disker har vist seg å ha svært dårlig levetid. Velg heller billigste 7200 rpm:P... seagate sine er fine. CPU kjøler: Cooler master hyper 212 er best i det prissjiktet. minnet funker, men jeg ville heller valgt 1600 mhz versjonen da det er svært liten ytelsesforskjell. Spar pengene. du bør også velge LP versjon av minnet. Samme ytelse men de kommer ikke i veien for cpukjøler. Ut over det har du valgt komponenter av svært god kvalitet. Edit: LP minne Heisan ! Takk for gode input ! Har da endret slik du foreslo Minne sliter jeg med å finne, klarer du å hjelpe meg med dette ? Har ikke peiling på hvordan LP minne skal se ut ? Hvis du gidder å finne noe som passer kan du kanskje plukke varenr. fra komplett ? Der jeg skal varene Nok en gang tusen takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Hei igjen ! Har tittet litt mer... Det eneste jeg finner som støtter hovedkortet av 8GB på 1600 er denne, KHX1600C9D3P1K2/8G (som er tilgjengelig på komplett.no da ) Er du sikker på at jeg ikke vil få plass til de opprinnelige minnebrikkene jeg hadde satt opp ? De skal jo installeres i A2B2 slottene... Spør også da KHX1600C9D3P1K2/8G er dyrere enn de jeg opprinnelig hadde satt opp Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hei igjen ! Har tittet litt mer... Det eneste jeg finner som støtter hovedkortet av 8GB på 1600 er denne, KHX1600C9D3P1K2/8G (som er tilgjengelig på komplett.no da ) Er du sikker på at jeg ikke vil få plass til de opprinnelige minnebrikkene jeg hadde satt opp ? De skal jo installeres i A2B2 slottene... Spør også da KHX1600C9D3P1K2/8G er dyrere enn de jeg opprinnelig hadde satt opp Etter at minnekontrolleren ble flyttet over på CPU har RAMkompatibilitet vært et non-issue Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Hei igjen ! Har tittet litt mer... Det eneste jeg finner som støtter hovedkortet av 8GB på 1600 er denne, KHX1600C9D3P1K2/8G (som er tilgjengelig på komplett.no da ) Er du sikker på at jeg ikke vil få plass til de opprinnelige minnebrikkene jeg hadde satt opp ? De skal jo installeres i A2B2 slottene... Spør også da KHX1600C9D3P1K2/8G er dyrere enn de jeg opprinnelig hadde satt opp Etter at minnekontrolleren ble flyttet over på CPU har RAMkompatibilitet vært et non-issue Aha... Har du et forslag til meg på noe som vil funke ? Eller kan jeg bare bruke den jeg har satt opp på A2B2 ? •640641 Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Du kan bruke de, men jeg hadde personlig bare tatt det billigste settet 2x 4GB-brikker som kjører 1600MHz CL9. http://www.anandtech.com/show/4503/sandy-bridge-memory-scaling-choosing-the-best-ddr3/6 Ytelsesforskjellen mellom 1333 CL9 og 2133 CL11 er forsvinnenede liten. Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Du kan bruke de, men jeg hadde personlig bare tatt det billigste settet 2x 4GB-brikker som kjører 1600MHz CL9. http://www.anandtech...the-best-ddr3/6 Ytelsesforskjellen mellom 1333 CL9 og 2133 CL11 er forsvinnenede liten. Ok, vil da disse (CMX8GX3M2B1600C9) passe greit inn i A2B2 slottene sammen med Cooler master hyper 212. Setter stor pris på din tilbakemelding ! Dette er laaaangt utenfor hva jeg kan Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det vil fungere fint. Har selv de brikkene og er veldig fornøyd med de. Dem har ikke dilldall av heatsink slik som Dominator brikkene til Corsair så sjangsen for at en CPU kjøler noen gang skal treffe brikkene er utrolig liten, om ikke umulig. Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det vil fungere fint. Har selv de brikkene og er veldig fornøyd med de. Dem har ikke dilldall av heatsink slik som Dominator brikkene til Corsair så sjangsen for at en CPU kjøler noen gang skal treffe brikkene er utrolig liten, om ikke umulig. Takk for hjelpen alle sammen ! DA tror jeg at jeg er i mål, oppsett som følger blir nøyaktig 11.000,- (ikke verst ) Lenke til kommentar
TurtleFred Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 nesten helt likt som mitt Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Det var da pokker til sykdom detta da.... Titter og titter... Og gjør om... Kanskje... Hva mener folket om at jeg setter inn en Corsair Hydro H100 i Fractal r3'n ? Det er vel grei plass til den der i toppen ? Tips til andre kjølere tas imot med stor takk, vel å merke må de passe inn kabinettet da Lenke til kommentar
vitty Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Det var da pokker til sykdom detta da.... Titter og titter... Og gjør om... Kanskje... Hva mener folket om at jeg setter inn en Corsair Hydro H100 i Fractal r3'n ? Det er vel grei plass til den der i toppen ? Tips til andre kjølere tas imot med stor takk, vel å merke må de passe inn kabinettet da Så vidt jeg vet er det feil avstand mellom hullene. Godt mulig du må borte hull selv Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Det var da pokker til sykdom detta da.... Titter og titter... Og gjør om... Kanskje... Hva mener folket om at jeg setter inn en Corsair Hydro H100 i Fractal r3'n ? Det er vel grei plass til den der i toppen ? Tips til andre kjølere tas imot med stor takk, vel å merke må de passe inn kabinettet da Så vidt jeg vet er det feil avstand mellom hullene. Godt mulig du må borte hull selv Pokker... Slikt gidder jeg ikke da blir det nok en Noctua D14 tenker jeg Takk for raskt svar !! Lenke til kommentar
Jonk55 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Heisan ! Kom i mål etterhvert Takk for all hjelp til de som bidro Det ble tilslutt disse delene som nå er ferdig montert, forøvrig veldig fornøyd !!! - Corsair Obsidian 550D Midi Tower Sort - Corsair AX 750W PSU - ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155 - ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA "DirectCU II TOP" - Intel® Core i5-3570K Processor - Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" - Seagate Barracuda® 1TB - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 - Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S - Noctua NH-D14 CPU Kjøler - BenQ 24" LED XL2420T Blitt litt BF3 spilling kan man si Denne drar BF3 på Ultra i 1920x1200 uten problemer Forøvrig veldig bra kabinett som er stille og lett og montere i. Kjørte Autotuning Extreme på prosessoren via Asus hovedkortet og fikk 4427,4 MHz CPU viser 29 grader i idle og hovedkort 31 grader. Røk på en ny skjerm også... Benq XL2420T, veldig bra etter min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå