Gå til innhold

Laptop 15-16". For gaming. Maks 10k.

Anbefalte innlegg

Ok, oppdrag fra en kompis, burde klart å finne ut sjæl. Gjør det ikke.

Kom over en MSI på elkjøp i går, en GT683DX, men den gikk da selvfølgelig ut i dag. Så det var ikke noe poeng i å anbefale.

Har fått en liten "liste" med krav til pc'n.

- Den skal helst ikke være over 10k

- Ikke større enn 15,6"

- Må kunne brukes til spilling.

- 1920x1080

Så, etter å gått igjennom notebookcheck, så ser jeg at det skal være mulig å få ett såkalt "class 1" skjermkort i en laptop til denne prisen. Og MSI'n passet bra inn der, men neida.

Den jeg da har sett litt på er Asus G53SX, riktignok ikke den nye generasjonen skjermkort, men det holder da vel. Greit nok, man maxer ikke de heftigste spillene, men det gjør man vel heller ikke når man skal ha en laptop til den prisen.

Uansett, jeg føler jeg kjører meg veldig fast her, kommer ikke over noe annet , så jeg trenger nye impulser, og håper noen her klarer å gi det! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er i samme situasjon, per i dag er det http://www.prisguide...-8gb-ram-157868

jeg har tenkt å kjøpe, den er både tynnere og kiloen lettere enn maskiner med gtx 560/660 og ytelsen er vel ca som 560, og så er det samme brikken som i 660 så regner med den kan overklokkes litt. den passer ihvertfall bra til mitt bruk, som skolepc og light gaming hjemme. sitter på gjerdet og ser hva som skjer til skattepengene kommer =)

nb! asusen har 2gb ddr3 mens xishan har 1gb gddr5 så det er en viss forskjell

Endret av Fanboi
Lenke til kommentar

GDDR5 gir litt bedre ytelse, men det er litt forskjell på klokkehastighet på selve brikken som kompenserer en del for svakere minneytelse.

DDR3 versjonen er klokket til 835MHz med turbo boost opp til 950MHz (Minnet er på 900MHz)

GDDR5 versjonen er klokket til 735MHz med turbo boost opp til 835MHz (minnet er på 1000MHz)

Lenke til kommentar

GDDR5 gir litt bedre ytelse, men det er litt forskjell på klokkehastighet på selve brikken som kompenserer en del for svakere minneytelse.

DDR3 versjonen er klokket til 835MHz med turbo boost opp til 950MHz (Minnet er på 900MHz)

GDDR5 versjonen er klokket til 735MHz med turbo boost opp til 835MHz (minnet er på 1000MHz)

spørs nå om det kompenserer for dobbel båndbredde :) ville forventet ~20% mer fps med gddr5 på full hd

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke kjører oppløsninger over FullHD har man ikke bruk for mer enn 1Gb minne, man tjener i beste fall 1-2% på noen få spill.

Forskjellen mellom de to variantene av kortet er rundt 5% litt avhengig av hvilket spill. I 3dmark11 scorer de omtrent identisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...