Gå til innhold

E3 2012 - Sonys pressekonferanse

Anbefalte innlegg

E3 er en årlig spillmesse hvor utviklere og utgivere viser frem hva de driver med av både spill og hardware. Det er helt klart spillernes høydepunkt når det gjelder nyheter om nye spill og maskiner, til tross for at E3 opprinnelig kun var ment for utviklere. Og det er ikke uten grunn. Det er på E3 de store avsløringene og de spennende nyhetene virkelig får slå fra seg, og det er her utviklerne virkelig vil vise hva de kan. Sonys pressekonferanse starter mandag. 4 juni klokken 03:00.

IGN har prøvd å spå noe av det som vil skje på Sonys E3-konferanse. Blir veldig spennende å se om noe av det stemmer.

COLIN'S PREDICTIONS

- A PS3 exclusive wins IGN's Game of the Show.

- Patapon Vita will not be announced at the show.

- Monster Hunter Vita will be announced.

- Call of Duty Vita is shown, and it's not Black Ops 2.

- Killzone Vita is shown and given a release date.

CLEMENTS' PREDICTIONS

- Some obscure PS3 bundle that no one cares about will be announced.

- Two new PlayStation Move games announced; one will look awful, one will look even worse.

- Kaz Hirai will pause awkwardly at least once during his speach for an extended period of time.

- Poor Vita sales will be addressed by Jack Tretton's corporate friendly sense of humor.

- The Last Guardian will not be dated

GOLDFARB'S PREDCITIONS

- BioShock Vita will be discussed during the Sony conference.

- We'll see Infamous on Vita; it won't be from developer Sucker Punch.

- Vita price becomes $180 (the price of a 3DS).

- Move integration coming to Resident Evil 6 or Assassin's Creed III.

- At the very end of the conference, Sony will say that PS4/Orbis/whatever will come out next year.

Hva tror dere, og hva håper dere på? Diskuter!

En kan se konferansen på forsiden til Gamer.no

Endret av nouse4aname
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan fort vise seg å være det mest spennende på hele E3 i år:

Rumour: Sony to enter into cloud gaming deal at E3. VG247 has learned that Sony is to announce a cloud gaming deal with either Gaikai or OnLive at E3, apparently allowing streamed games on PlayStation hardware.

Kan f.eks. løse emuleringsproblemene rundt PS2-spill. Spille demoer/fullversjoner uten å måtte vente på at de laster ned. Kan potensielt streame spill langt kraftigere enn PS3 kan håndtere. Trenger aldri tenke på lagringsplass...

Lenke til kommentar

• Flust av PS3-spill. LBP Karting, Sports Champions 2, Sly 4, Playstation Allstars, The Last of Us, God of War Ascension og Quantic Dream's prosjekt
  • Kanskje nye spill fra Guerilla Games, Polyphony Digital eller Media Molecule
  • Krysskompabilitet mellom PS3 og Vita.
  • Killzone og LBP til Vita
  • Tredjepartspill til Vita. COD, Bioshock, Assassin's Creed. Kanskje Final Fantasy eller GTA.

PS3 har allerede en solid lineup, så det er Vita som må overbevise i år. Sony må vise at platformen er verdt å satse på, og de kan ikke bare satse på at tredjepartsutgiverne vil fikse biffen. Spill som også er på vei til PS3(som f. eks Sly 4) er heller ikke nok. Et vaskekte Gran Turismo utviklet med like mye kjærlighet som hjemmekonsollversjonene kunne virkelig ha fått fart salget.

Lenke til kommentar

Helt klart Sony og Nintendo pirrer mine sanser!

Det jeg ser hos Sony, de kan potentsielt vise frem 10 eksklusive spill, pluss de har annonsert Sports Champions 2, da har de 11 eksklusive som kommer de neste kommende 2-3 årene!

Jeg trenger ikke en ny playstation maskin (PS4-Orbis) med det første når jeg ser hva Sony driver på med!

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dust 514

God of War: Ascension

LittleBigPlanet Karting

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

PlayStation All-Stars Battle Royale

Project Kara

Ratchet & Clank: Full Frontal Assault

Sly Cooper: Thieves in Time

Sports Champions 2

The Last Guardian

The Last of Us

Yakuza 5

Legg til et par overraskelser og PS3 har en finfin lineup for 2012/2013.

For Vita ser jeg for meg priskutt til $149 (eller ca. 1200 kr i Norge) for billigste versjonen og $189 (ca. 1500 i Norge) for 3G-versjonen. GTA: San Andreas Stories blir annonsert og er eksklusivt. Spillet bruker RAGE-motoren tidligere brukt i GTA4/Read Dead Redemption. I tillegg blir remake av Final Fantasy VII annonsert eksklusivt. Den vil også kunne kjøre alt av PS3-spill via streaming.

Lenke til kommentar

Det jeg ser mest frem til er Cloud Gaming. Hvordan det vil fungere på PS3/PS4.

Ellers må jeg si et nytt eksklusivt spill som faktisk ikke er kjipt. Ikke noe MGS/LBP dritt.

Hvis de skal fokusere på PS4, burde de ta med hva de har gjort for å forhindre en ny katastrofe som PSN-skandalen var. Kjenner jeg er meget skeptisk til Sony etter fadesen, og håper de kan imponere meg stort slik at jeg får tilbake troen på Sony og PlayStation som gaming konsoll.

Lenke til kommentar

Ja PS3 til nå har bare 11-12 eksklusive som er så og si bekreftet, hva med de andre plattformene da? De har ikke vist et tall over 4 enda, huffameg.

Greit at du er skuffet over fadesen til Sony, som så mange andre ble. Jeg tok det med knusende ro, må ikke være online 24/7 for å nyte PS3 sine fantastiske spill

Disse listene Kilik poster er helt ekstremt imponerende, ingen andre konsoller der ute gjør noe lignende!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ja PS3 til nå har bare 11-12 eksklusive som er så og si bekreftet, hva med de andre plattformene da? De har ikke vist et tall over 4 enda, huffameg.

360 har det jo. Spesielt om man teller med XBLA-spill og Kinect-spill på samme måte som listen til Kilik har inkludert PSN og Move-spill(Ratchet & Clank FFA og Sports Champions 2). At Wii U har få annonserte eksklusive spill er forståelig nok, med tanke på at den første skikkelige avdukingen skjer på årets E3-messe.

Lenke til kommentar

Ratchet vil ha disklansering også. Men alle de spillene som er blitt nevner her er har mest interesse hos meg. Del nye navn og gamle kjente navn. Blir noen av disse PSN only tittel? Det har jeg ikke fått med meg. Jeg setter høyere Ratchet en alle kinect/move/PSN/xbla spill tilsammen, så gjør meg fint lite om spillet blir only PSN tittel

Minispill/indie hos meg er gøy max 40 min før jeg går lei. Håper denne trenden stopper. Ser ut som Sony ikke går den veien med å ha flere slike spill en store eksklusiver!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Spike kommer ikke til å sende Sony sin pressekonferanse i år! Altså vi kan ikke se på gametrailers.com slik som en har gjort i alle år.

Vet ikke hvor en kan se det i år jeg da, kanskje på Sony sin blog side?

kilde

Spike har også en TV kanal i USA. Det er der Sony sin pressekonferanse ikke skal vise. Men jeg har fått med meg at at du kan se den hos gametrailers.com

Jeg personling skal ikke bruke gametrailers.com pga jeg har alltid mistet en del av konferansene pga dårlig internett og delay :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på å høre hva David Cage og resten av gjengen i Quantic Dream (Heavy Rain) har tenkt å vise oss. Som han selv har sagt " We will take to the stage at Sony’s presser to steal the show with this massive PS3 exclusive announcement"

Videre gleder jeg meg til å høre mer om The Last Guardian, skybasert lagring og et eventuelt oppkjøp av onlive og fremtiden til playstation vita. En eventuell Playstation 4 må vi nok vente et års tid med å se, så forventningene stemmer nok mer overens med det som blir vist sammenlignet med tidligere.

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Enig med alle over. Gleder meg til alle de tingene dere nevner egentlig. :p Spesielt Quantic Dream's nye spill.

- At the very end of the conference, Sony will say that PS4/Orbis/whatever will come out next year.

Jeg føler faktist også på meg at det kan komme en sånn skikkelig halveis teaser som hinter til neste konsoll. Hadde vært veldig kult da. :D

Lenke til kommentar

Vita-nyheter:

- Medal of Honor: Warfighter og Need For Speed: Most Wanted annonseres fra EA i natt. Det antas begge spillene er direkte konverteringer fra PS3/X360.

- Assassin's Creed 3: Liberation er et eget fullverdig spill som kommer samme dag som vanlig Assassins Creed 3 (30. okt). Det utvikles av Ubisoft Sofia og skal ha "true Assassin's Creed gameplay". Man spiller en kvinnelig assassin Aveline.

1zggw8x.jpg

oY0Hz.jpg

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...