Metasenter Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hei. Hvordan lages gråvann, og hva skiller det fra ferskvann? Jeg har hørt at gråvann er saltvann som ikke har blitt destillert skikkelig / ikke gått skikkelig gjennom evaporatoren, stemmer det? Jeg vet at gråvann brukes som vaskevann i dusjen, springen, vaskemaskinen osv. Noen som vet? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) http://no.wikipedia....rg/wiki/Gråvann Edit: ...eller jeg var et par sekunder for rask Endret 31. mai 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) http://no.wikipedia....ki/Gr%C3%A5vann EDIT: Jeg var visst et par sekunder for sen Endret 31. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Det er altså ferskvann som har vært gjennom avløpet enten i dusjen eller vasken osv (regner med at vannet fra dassen ikke brukes igjen), og som deretter gjenbrukes? Hvor mange ganger gjenbrukes det samme vannet egentlig? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 0 ganger med mindre man er astronaut. Eller det kommer jo også litt an på hvordan man ser det .. avfallsvannet går jo ofte ut i sjøen og opp i skyene og faller ned som regn .. altså det store kretsløpet. Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva som skiller gråvannet fra ferskvannet. Gråvannet kommer jo ut av springen, ned i avløpet og ut i sjøen, akkurat slik som ferskvannet. Det gjenbrukes altså ikke. Hva er da forskjellen på gråvann og ferskvann? Edit: det kommer vel kanskje ikke ut gråvann av springen, etter som at man drikker derfra. Men dusjhodet og i vaskemaskinen da i alle fall. Endret 1. juni 2012 av Metasenter Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Gråvann = det avløpsvannet som ikke er kloakk. Jeg verken dusjer eller vasker klærne mine i det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Avløpsvannet ut av huset ditt kan deles inn i to kategorier, avhengig av hvor skittent det er. Det avløpsvannet som kommer fra sluket i dusjen, håndvasken eller vaskemaskinen kalles gråvann. Den kloakken som kommer ut av dassen inneholder urin og avføring, og er mye skitnere. Den kalles svartvann. Gråvann er ikke rent nok til å drikke, dusje i eller bruke i vaskemaskinen. Men det er lettere å rense enn svartvann. Endret 1. juni 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Avløpsvannet ut av huset ditt kan deles inn i to kategorier, avhengig av hvor skittent det er. Det avløpsvannet som kommer fra sluket i dusjen, håndvasken eller vaskemaskinen kalles gråvann. Den kloakken som kommer ut av dassen inneholder urin og avføring, og er mye skitnere. Den kalles svartvann. Gråvann er ikke rent nok til å drikke, dusje i eller bruke i vaskemaskinen. Men det er lettere å rense enn svartvann. Tusen takk, nå skjønner jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå