Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gråvann

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvordan lages gråvann, og hva skiller det fra ferskvann?

Jeg har hørt at gråvann er saltvann som ikke har blitt destillert skikkelig / ikke gått skikkelig gjennom evaporatoren, stemmer det?

Jeg vet at gråvann brukes som vaskevann i dusjen, springen, vaskemaskinen osv.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva som skiller gråvannet fra ferskvannet. Gråvannet kommer jo ut av springen, ned i avløpet og ut i sjøen, akkurat slik som ferskvannet. Det gjenbrukes altså ikke.

Hva er da forskjellen på gråvann og ferskvann?

Edit: det kommer vel kanskje ikke ut gråvann av springen, etter som at man drikker derfra. Men dusjhodet og i vaskemaskinen da i alle fall.

Endret av Metasenter
Lenke til kommentar

Avløpsvannet ut av huset ditt kan deles inn i to kategorier, avhengig av hvor skittent det er.

Det avløpsvannet som kommer fra sluket i dusjen, håndvasken eller vaskemaskinen kalles gråvann.

Den kloakken som kommer ut av dassen inneholder urin og avføring, og er mye skitnere.

Den kalles svartvann.

Gråvann er ikke rent nok til å drikke, dusje i eller bruke i vaskemaskinen. Men det er lettere å rense enn svartvann.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Avløpsvannet ut av huset ditt kan deles inn i to kategorier, avhengig av hvor skittent det er.

Det avløpsvannet som kommer fra sluket i dusjen, håndvasken eller vaskemaskinen kalles gråvann.

Den kloakken som kommer ut av dassen inneholder urin og avføring, og er mye skitnere.

Den kalles svartvann.

Gråvann er ikke rent nok til å drikke, dusje i eller bruke i vaskemaskinen. Men det er lettere å rense enn svartvann.

Tusen takk, nå skjønner jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...