Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aupair I Storbritannia


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg vil bare sjekke litt med dere. Noen som har vært aupair her før? Jeg ble kontaktet raskt av en familie på "http://www.easyaupair.com" Jeg tror mye av det er automatiske maler de sender til alle, som man før. Virker ikke som jeg har fått noe personelig meldinger fra dem til meg, men jeg svarte på alt dem lurte på. Å det virker serriøst, og de sender bilder av familien sin. Barna, og dem selv.

 

Jeg blir litt forvirret når de ikke skriver personelig. Men jeg fikk hvertfall i går, en ny mail fra dem. :

 

Hello,

I will send your detail to my lawyer, to send you the contract and invitation letter to you.

He will also contact the British immigration office here in London on how you can start the process and obtain your UK visa so you can come and start working in my family .

My Wife and i have concluded that, you will work for our family, and that can only happen if you already have a London Visa and i want you to contact with the British Immigration here in London with their email address ([email protected]) am sure they will let you know the requirements that will be needed in getting you a Visa and also they will let you know how to go about that cos they helped our former nanny in getting all her documents easily and fast.

We will like you to tell us more about you, your mobile number and more pictures of you would be fine.

Try make sure you contact them to enable you get your visa to London.

 

Best wishes

Navn....****************

 

Så fikk jeg en mail fra "[email protected]"

I dag.. At jeg måtte betale en total sum av 350 britiske pund for visa, og at flybiletter blir dekket av Navn....******* De sier jeg skal overføre penger fra en wester union bank, til en i Storbritannia, hvor jeg da har fått den informasjonen som kreves for at de skal få pengene. Å jeg skal fylle ut noe greier med navn og alt så de kan igjenomføre visum til meg. Jeg har også fått en kvitering fra dem hvor det står at familien har betalt "five hundred pounds"... Jeg forstår det ikke helt...

 

Jeg begynte nå bare å tenke på om det kan være svindel..?? Fordi det virker serriøst, nesten litt for mye.. At jeg bare skal overføre ca 3000 kroner nå, til noe jeg ikke aner hva er.. Jeg har prøvd å sendt en mail til familien, men har ikke fått noe svar enda.. De har aldri svart med personelig, men det virker bare som ferdig maler de sender til alle..... Jeg har ikke fått noe ifjormasjon om når jeg skal starte, og det virker ikke som de har hatt noe hensyn hvor jeg kommer fra. Jeg trodde igrunn egentlig ikke at Norske statsborgere trengte visum i England...

 

Noen som har noen ideer??? Tusen TakK! :)Anonym poster: 738276c7d93ecc34b9a04325d17f356e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.. Fikk svar nå.. Er det noe å satse på?? Føler at det er en sjangse å ta... Vet at det er mange svindlere der ute... Dem går jo så langt de vil..

 

Hello Au pair,

 

I have been trying to call your mobile line but not available, i call up the British Embassy here in London today concerning your working permit visa so you can come and start work with my family here in London.

Have already paid the sum of 500pounds today for your working visa, now you are to make sure you pay the remaining 350pounds first thing tomorrow morning to avoid any form of delay in the visa process, so it could enable them process all your visa process, so i can now pay for your flight and booking of flight ticket.

 

So I will advice you to go and make arrangements with the British Embassy here in London in charge of your travel arrangements for your work permit application form,so as to enable us meet up the deadline and to avoid any form of delay in the near future.

Please do keep me updated as regards your proceedings,so as I don't get lost.

Best wishes & Good luck

Navn*****

************* Anonym poster: 738276c7d93ecc34b9a04325d17f356e

Lenke til kommentar

Bra du fant ut det var en scam!

 

Det var mange signaler om at dette var scam, her er de første jeg la merke til.

 

domenet visa-dept.com er registrert i US, og det bruker ikke co.uk endelse som er standard i UK.

Dukker wester union opp så er det også ofte tegn på scam.

 

Og med en gang de forteller om at de skal ha penger før de engang har snakket med deg ville jeg også ha tvilt på det.

Lenke til kommentar

Det var jo klart fra første avsnitt at dette var en scam. Utrykket "London visa" haha! Hva er det? Et eget visum bare for London? :-) Dessuten behøver ikke nordmenn visa for å jobbe i EU. Jeg jobber selv i EU. Det var bare ett papir jeg måtte fylle ut. Visum koster heller ikke vanligvis så store pengesummer. Tenk litt etter, man bruker vel ikke en månedslønn som au-pair i visumavgift.

 

Trodde ikke det var så vanlig å reise ut som au-pair lengere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...